Italija bo z 48,8 milijonov financirala žičnico v Trstu

Od svojega nastanka pa do danes je projekt žičnice v Trstu, ki bi povezala mesto s Krasom, naletel na številna nasprotovanja. Kljub temu je država namenila denar za njeno izgradnjo, zato se projekt zdi nikoli bližje uresničitvi.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Izgradnja kabinske žičnice, ki bi povezovala središče mesta s kraškim robom, bi z ene strani olajšala javni prevoz, olajšala transport, poleg tega pa bi predstavljala tudi turistično atrakcijo. Kljub temu pa ta projekt od začetka spremljajo različna nasprotovanja. Svoje nezadovoljstvo pogosto izražajo tako občani kot različne organizacije, ki v njegovem uresničevanju vidijo številne pomanjkljivosti.

Med navedenimi razlogi proti gradnji Tržačani omenjajo hrup, ki bi se dogajal nad njihovimi glavami v obratovalnem času, kar bi vplivalo na kakovost življenja. Projekt Natura2000 je namenjen varstvu naravnih okolij v Sloveniji. Žičnica naj bi deloma potekala tudi skozi zaščiteno območje, kar nasprotuje smernicam organizacije.

Poleg tega so nekateri razlogi proti gradnji tudi onesnaženje, ki bi ga žičnica povzročila, ter močna burja, značilna za območje, kjer naj bi projekt nastal, ki bi motila njeno delovanje.

Država bo financirala projekt

Kljub temu je italijanska vlada konec lanskega leta odobrila sredstva, s katerimi naj bi bil projekt žičnice v Trstu financiran. Trstu je tako namenila 48,8 milijona državnih sredstev.

Ministrstvo, ki bo financiralo projekt, je septembra lani sporočilo, da žičnic ne morejo financirati z evropskimi sredstvi zaradi negativnega okoljskega mnenja, po katerem morajo vsi projekti iz sklada NOO spoštovati načelo »da ne škoduje bistveno«, poroča Primorski dnevnik. Vendar je vlada spremenila svoje stališče, saj sta zdaj glavna razloga za financiranje projekta: razbremenitev javnega prevoza in zmanjšanje onesnaženja okolja.