Italija napoveduje posebne turistične vlake in »križarske« železniške proge

Luksuzni vlak Orient Express La Dolce Vita bo pričel voziti leta 2024, rezervacije pa že sprejemajo.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Medtem ko se podnebna kriza, ki jo povzroča človek, nadaljuje, si Italija prizadeva, da bi potovanje z vlakom postalo ne le trajnostna možnost, ampak tudi najbolj zabavna.

 

Ferrovie dello Stato Italiane (FS), italijanski državni železniški operater, je napovedal nov program vlakov, osredotočenih na turiste, ki uporabljajo starodobne lokomotive na priljubljenih počitniških poteh, piše spletni portal CNN.

 

FS Treni Turistici Italiani (Italijanski turistični vlaki), ki bodo lansirani leta 2024, bodo ponujali storitve, usmerjene v turizem, ki je »visoko kakovosten, trajnosten in osredotočen na ponovno odkrivanje bogastva Italije,« je družba zapisala v izjavi. Dodali so, da ciljajo na »nekakšen turizem, kjer je potovanje z vlakom sestavni trenutek dopusta in kakovosten element celotnega doživetja«, ter vključevanje »off-beaten« destinacij.

 

Nov projekt ima tri dele. Vlake »Lusso« (luksuzni) bo vodil superluksuzni vlak Orient Express La Dolce Vita za dolge razdalje, ki bo sedaj zagnan leta 2024, namesto letos, kot je bilo predvideno prej.

 

Legendarni Venice Simplon-Orient-Express, ki je zdaj v lasti hotelske družbe Belmond, bo prav tako spadal v to kategorijo, saj FS že zagotavlja vozni park in osebje, tako kot za druge luksuzne čarterje, vključno z vlaki Golden Eagle.

 

Sledijo »Espressi« (Express) in »treni storici« – starodobni vlaki – ki vozijo po novih srednjih in dolgih poteh od večjih mest do turističnih območij, kot je Milano, do ligurske in toskanske obale, ter nočni vlak, ki kroži proti jugu, iz Rima in se ustavil v Otrantu v Apuliji in Metapontu v Bazilikati, preden se odpravi okoli jonske obale (prst italijanskega škornja) v regiji Kalabrija. Te nove proge bodo vključevale nočne vlake.

 

Vlaki Espresso bodo uporabljali vozni park iz osemdesetih in devetdesetih let prejšnjega stoletja, prenovljeni tako, da ponujajo podrobnosti 21. stoletja, kot so vagoni restavracije, spalne kabine, sejne sobe in prostori za shranjevanje koles in smuči. Storitve bodo sledile sezonskim turističnim trendom in podpirale obstoječe poti Trenitalia.

 

Križarjenje po tirnicah

 

Na voljo bodo celo »vlaki za križarjenje« – poti, zasnovane z namenom prevoza popotnikov sem in tja s kratkimi odmori. Na primer, tisti, ki zapustijo Rim v petek zvečer, lahko na vlaku prespi in se odpelje proti Dolomitom. Zjutraj doseže postajo Calalzo-Pieve (za znano smučarsko destinacijo Cortina d’Ampezzo) in od tam lahko avtobusni transferji potnike odpeljejo v 45 minut oddaljeno Cortino, vlak pa jih bo čakal za povratek v Rim v nedeljo zvečer. Druga obravnavana pot bo pet- ali šestdnevno potovanje od osrednje do južne Italije, ki bo potekalo skozi pet regij od Umbrije do Apulije.

 

Medtem bo FS Treni Turistici Italiani prevzel vodenje starodobnih vlakov, ki jih Fondazione FS trenutno vozi po vsej državi. Trenutno ima floto 400 vlakov.

 

Končno bo kategorija »omnibus-regionali« počasnejša, prevozi ob koncu tedna na regionalnih vlakih po nižjih cenah. Te poti bodo izbrane tako, da bodo vključevale zanimive krajine in kraje z močno tradicijo hrane in pijače. Postanki in časovni razporedi bodo izbrani tako, da bodo obiskovalci kar najbolje izkoristili izkušnjo.

 

La Dolce Vita za premožne

 

Premožni popotniki že delajo rezervacije za najnovejši italijanski luksuzni vlak “La Dolce Vita”, še preden je sploh dokončan.

 

Cena za apartma za dve osebi, se gibljejo med 6.600 evri in 25.000 evri na noč. Luksuzni vlak sodobna ponovna upodobitev slavne železniške storitve Orient Express, ki je potnike prevažala po Evropi od leta 1883 do 1977.

 

Boj proti množičnemu turizmu

 

Generalni direktor FS Luigi Ferraris je ob predstavitvi poleg vlaka, sestavljenega iz prototipnih vagonov, ki bodo uporabljeni v projektu, v izjavi dejal, da je cilj novega programa »ponovni zagon in razvoj visokokakovostnega in trajnostnega turizma, ki je pripravljen ceniti bogastvo naše dežele in odkrivanje manj znanih krajev.«

 

Dodal je, da je cilj »narediti potovanje z vlakom sestavni del izkušnje naročnika, ustvarjanje sinergij z drugimi turističnimi dejavnostmi, od vodenih ogledov arheoloških najdišč do pohodništva, pa tudi degustacij tipičnih izdelkov, s čimer se osredotočamo na tradicijo in gospodarstva.«

 

Antonio Tajani, podpredsednik italijanske vlade in minister za zunanje zadeve, je v sporočilu ob predstavitvi dejal, da je nov projekt del »moderne turistične strategije« za državo, ki trpi zaradi posledic čezmernega turizma.

 

Nova oprema bo pridobila svojo floto iz rednega voznega parka Trenitalie in bo prenovila vlake, da bodo »posebej zasnovani za potrebe turistov« – vključno s čarterskimi vlaki za verska romanja in posvetna romanja v italijanska mesta umetnosti.

 

Prav tako nameravajo izdelati nove visokotehnološke vagone, vključno s panoramskimi ploščadmi v švicarskem slogu, in zgraditi vozni park restavracijskih vagonov, ki prikazujejo najboljše iz italijanske kuhinje.

 

Italija postaja vse bolj polna, saj se tja zgrinjajo turisti z vsega sveta. Leta 2022 je država zabeležila približno 56 milijonov prihodov. Ta številka naj bi do leta 2023 dosegla 75 milijonov.