Polsestra je film o odtujenih polsestrah iz Izole, ki morata zaradi spremenjenih življenjskih okoliščin živeti skupaj v majhnem najetem stanovanju v Ljubljani.
Polsestra je že deseti film režiserja Damjana Kozoleta. Premiero je doživel v tekmovalnem programu enega izmed najbolj prestižnih festivalov na svetu, na 54. mednarodnem filmskem festivalu v Karlovih Varih. Film letos ni dobil nagrade (pred tremi leti je Kozole na tem festivalu prejel kristalni globus za najboljšo režijo za film Nočno življenje), je pa doživel odličen sprejem publike in tujih kritikov (slovenski, za razliko od tujih kritikov, Damjanovih filmov očitno ne marajo preveč).
Film govori o ljudeh, ki si ne znajo pokazati čustva naklonjenosti. Način, na katerega komuniciramo z drugo osebo, vedno izraža naše želje, strahove, frustracije. Kadar to počnemo na aroganten, agresiven način, ponavadi le prikrivamo lastno ranljivost. To je film o dveh ženskah, ki ne želita imeti nič skupnega in negirata vsako podobnost, vendar na koncu najdeta to, kar najbolj zanikata.
Film zdaj začenja potovanje po svetu. Že v Karlovih Varih je dobil več kot 30 vabil na različne festivale po celem svetu, pri nas si ga bomo lahko premierno ogledali septembra na 22. festivalu slovenskega filma v Portorožu.
Zakaj se del filma dogaja prav v Izoli?
Damjan Kozole:Glavni junakinji filma, Irena in Neža, prihajata iz obmorskega mesta, ki ga poleti krojijo turisti in Airbnb evforija. Zgodba se dogaja jeseni in pozimi, ko ostanejo samo še domačini. Izola se mi je zdela idealna mesto za prikaz tega kontrasta, ko po sezoni ostanejo prazne plaže, prazna stanovanja, opuščeni tobogani in samotni sprehajalci psov.
Prvi odzivi kritikov na film v tujini so zares dobri. Na kakšen odziv pa bo po vašem mnenju naletel pri slovenskih kritikih in predvsem pri gledalcih?
Damjan Kozole:Navajen sem, da moji filmi vedno razdelijo tako kritike, kot gledalce. O vsakem relevantnem delu so vedno bila in bojo deljena mnenja. Upam pa, da bo film imel dobro gledalnost, ker gre za duhovit in zabaven film, ki govori o univerzalni temi sovraštva in odpuščanja in v katerem nastopajo – to si upam trditi – odlične igralke in igralci. Obe glavni igralki Liza Marijina in Urša Menart (ki je ob Kozoletu in Sviličiču tudi koscenaristka filma) sta sodeč po prvih kritikah filma odigrali odlični in zapomljivi vlogi.
Tomaž PerovičScreen International
Težko je danes najti svež pogled na delovanje disfunkcionalni družin, toda slovenski avtor Damjan Kozole je v svojem zares zanimivem in zabavnem filmu Polsestra, naredil točno to. Kozole se zavedno izogiba pesimizmu, ki pogosto prevladuje v tem delu sveta.