Z iztekom prehodnega obdobja po brexitu med Združenim kraljestvom in Evropsko unijo ne bo več prostega pretoka ljudi in blaga. Zaradi tega bo nekaj sprememb v letalskem prometu, prav tako se spremenijo pravice za letalske potnike
S 1. januarjem 2021 Združeno kraljestvo ne bo več del enotnega trga EU in carinske unije. Za njih ne bo več veljal evropski pravni okvir za varnost v letalskem prometu. Država ne bo več članica Evropske agencije za varnost v letalstvu (EASA) in bo zato morala vzpostaviti svoj organ za skrb za varnost v letalskem prometu.
Kaj to pomeni za potnike?
Predvsem to, da tamkajšnji letalski prevozniki ne bodo več letalski prevozniki EU, zaradi česar ne bodo imeli več enakih pravic v evropskem zračnem prostoru kot doslej. Njihova letala bodo lahko še naprej preletavala evropski zračni prostor brez pristanka ter prevažala potnike ali tovor iz Združenega kraljestva v EU.
Spremeni pa se to, da ne bodo več mogla prevažati potnikov ali blaga med dvema letališčema v Evropski uniji ali med Združenim kraljestvom in dvema letališčema v EU (npr. linija London-München-Varšava). Prav tako ne bodo smela več prevažati potnikov med letališči v Združenem kraljestvu, EU in tretji državi (npr. London – Amsterdam – Bangkok), bodo pa na teh relacijah lahko prevažala tovor.
To, da Združeno kraljestvo ostaja zunaj EU, bo vplivalo tudi na zaščito letalskih potnikov na linijah med EU in Združenim kraljestvom. To pomeni, da bodo evropske pravice za letalske potnike veljale na letih prevoznikov iz unije med Združenim kraljestvom in EU ali na letih prevoznikov obeh strani med EU in Združenim kraljestvom, ne pa tudi na letih britanskih prevoznikov iz Združenega kraljestva v EU, pojasnjuje Evropska komisija.
Še naprej bodo delovale redne mednarodne avtobusne linije, ki bodo še naprej povezovale EU in Otok. Tudi železniške povezave med EU in Združenim kraljestvom, če bodo operaterji obeh strani upoštevali predpise na obeh straneh.