Če vaše letalo zamuja, je pomembno, da ostanete mirni in ukrepate v skladu s spodnjimi nasveti:
Preverite informacije
– Spremljajte uradne informacije o zamudi na letališkem zaslonu ali prek aplikacije letalske družbe.
– Če ste že na letališču, poiščite najbližjo informacijsko točko ali se obrnite na osebje letalske družbe.
Kontaktirajte letalsko družbo:
– Pokličite letalsko družbo ali obiščite njeno spletno stran za najnovejše informacije o zamudi in morebitnih možnostih preusmeritve.
– Če zamuda vpliva na vaš nadaljnji potek poti (npr. prestop), preverite možnosti za prebookiranje.
– Če menite, da vaše pravice niso bile spoštovane, imate na voljo več pravnih sredstev. Vendar morate svojo pritožbo najprej poslati letalskemu prevozniku. Za pomoč in nasvet v zvezi z uveljavljanjem pravic letalskih potnikov se lahko obrnete tudi na lokalni evropski potrošniški center.
Pozanimajte se o pravicah potnikov
– V Evropski uniji imate po zakonodaji EU pravico do odškodnine in oskrbe v primeru daljših zamud. Preverite uredbo EU 261/2004.
– Pravice potnikov se lahko razlikujejo glede na državo in letalsko družbo, zato je dobro, da ste seznanjeni s svojimi pravicami.
Ostanite v stiku z bližnjimi
– Obvestite svoje bližnje in osebe, ki vas čakajo na cilju, o zamudi in pričakovanem novem času prihoda.
Poiščite udobje in oskrbo
– Če je zamuda daljša, se pozanimajte, ali vam letalska družba nudi hrano, pijačo, brezplačne telefonske klice, internet ali celo namestitev.
Preusmeritve in vračila
– Če je zamuda predolga in vam ne ustreza več, preverite možnost preusmeritve na drug let ali vračila stroškov vozovnice.
V primeru zamud je ključnega pomena, da ostanete obveščeni in aktivno iščete najboljšo rešitev za svojo situacijo.
Ali imate pravice, če je vaš let odpovedan zaradi vojnega konflikta?
Da – Za lete iz EU v Izrael (in iz Izraela v EU z letalskimi prevozniki iz EU) so potniki zaščiteni po pravilih EU o pravicah potnikov. Po pravilih EU o pravicah letalskih potnikov imate vedno pravico do pomoči/oskrbe (kot so osvežilne pijače, obroki, hotelska namestitev), prevoznik pa vam mora ponuditi izbiro med povračilom stroškov vozovnice ali preusmeritvijo do končne destinacije. Po teh pravilih se lahko povračilo izvede bodisi v gotovini bodisi v obliki bona. Vendar je povračilo v obliki bona mogoče le, če se s tem strinjate.
Poleg tega imate lahko tudi pravico do odškodnine, vendar je to treba najprej oceniti za vaš primer: če letalski prevoznik lahko dokaže, da je odpoved ali dolga zamuda (več kot 3 ure) posledica ‘izrednih okoliščin’, ni dolžan plačati odškodnine. To pomeni, da so dogodki, ki so povzročili odpoved ali zamudo, zunaj nadzora letalske družbe in jih ni bilo mogoče preprečiti, tudi če je letalska družba sprejela vse razumne ukrepe. Trenutne razmere v Izraelu, vključno z varnostnimi tveganji, so lahko razlog za oprostitev obveznosti letalskih družb za plačilo odškodnine. Kljub temu bo treba vprašanje, ali so posamezne letalske družbe oproščene plačila odškodnine, oceniti za vsak primer posebej.