Prvič v zgodovini samostojne Slovenije so 18. julija na Krasu gasili požar z lastnimi namenskimi letali.
Trenutno so vsi trije piloti, ki air tractorje upravljajo, iz tujine. V letu dni so sicer že usposobili in izobrazili dva slovenska pilota, ki pa še nimata dovolj ur letenja, da bi lahko samostojno izvajala tako zahtevne operacije. Sta pa na pomožnih sedežih in koordinirata aktivnosti.
Air tractorja na Krasu skupaj odvrgla 150 kubičnih metrov vode
Vsako letalo je v požaru na Krasu vodo odvrglo 25-krat po tri kubične metre vode, skupaj sta tako na požarišče odvrgli 150 kubičnih metrov vode v manj kot eni uri po izbruhu požara. To pomeni, da sta air tractorja opravila tisto, za kar sta bila nabavljena, je ocenil generalni direktor uprave za zaščito in reševanje Leon Behin.
Vodo sta zajemala v morju, njun krog pa je trajal približno 10 minut, kar je bistveno pomagalo gasilcem. “Splošna ocena je, da je to pri širjenju požara v tisti prvi fazi naredilo ključni efekt ob gasilcih,” je pojasnil Behin. Takšne količine vode so namreč v preteklosti prihajale šele od tri do pet ur po izbruhu požara, tokrat pa so bile odvržene v pol ure.
Letali sta bila v zraku neprekinjeno po tri ure skupaj, nato sta odšli v Portorož po gorivo.
Tudi včeraj sta air tractorja sodelovala pri gašenju, in sicer na ilirskobistriškem, kjer je požar zanetila strela. Ob pristanku na portoroškem letališču pa se je enemu izmed letal pripetilo, da je pristal na amfibijskem podvozju. Vzrok za to še preučujejo.