Zaradi izpada številke za klic v sili na Telekomu Slovenije je po celotni Sloveniji v jutranjih urah, okoli pol dveh, 4. novembra, prišlo do motenega delovanja centrov za obveščanje. Okvaro je Telekom Slovenije odpravil postopno med pol tretjo in pol peto uro zjutraj. Od takrat centri za obveščanje delujejo nemoteno. Krajši izpad delovanja številke 112 se je zgodil tudi januarja letos na območju Ljubljane.
“Tiste klice, ki smo jih že dobili posredovane, tako rekoč nekatere dobiš že po pol ure, eni uri, smo tudi poklicali nazaj. Tako smo za nekatere klice, ki so bili aktualni, lahko izvedli pogovore. Vemo za eno večjo intervencijo na območju Trbovelj, kjer klicoči po naših podatkih najprej niso mogli dobiti nas, ampak so nas obvestili prek številke 113, in ko smo dobili to obvestilo, so vsi postopki tekli naprej,” je za TV Slovenija pojasnil vršilec dolžnosti generalnega direktorja Uprave za zaščito in reševanje Leon Behin. Požar v Trbovljah je zajel vozilo in gospodarsko poslopje ob njem, gasilci pa so zaradi nedelujoče številke 112 na kraj dogodka prišli pozneje, kot bi sicer, o požaru so jih namreč obvestili policisti, je poročala TV Slovenija.
Kako ravnati, če številki 112 in 113 ne delujeta?
Na upravi za zaščito in reševanje svetujejo, da je, če številka 112 ne deluje, najbolje najprej poklicati številko policije, torej 113, ki prek neposredne linije nato lahko obvesti center za obveščanje oziroma gasilce ali reševalce. Če pa tudi številka 113 ne deluje, pa na upravi priporočajo, da imajo ljudje v telefonih shranjene tudi stacionarne oziroma mobilne številke posameznih regijskih centrov za obveščanje, te so objavljene na njihovi spletni strani, piše MMC.