Pol leta nazaj je Evropska komisija v skladu z evropskim aktom o digitalnih storitvah (DSA), ki je začel veljati novembra lani, objavila seznam 19 spletnih ponudnikov z več kot 45 milijoni uporabnikov v EU. Med njimi so Twitter, zdaj poimenovan X, Facebook, Amazon Store, Instagram, TikTok, Youtube in Booking, ter iskalnika Google in Bing.
Nova pravila imajo med drugim namen opolnomočiti uporabnike na spletu in jih zaščititi. Ponudniki morajo zdaj uporabnike podrobneje obveščati o razlogih za umik ali posege v vsebino, uporabniki pa lahko uveljavljajo pritožbe glede moderiranja na različne načine.
Uporabniki so zdaj upravičeni do jasnih informacij o priporočenih vsebinah in oglasih, prav tako pa imajo možnost izključitve priporočanja na podlagi uporabniškega profila.
Platforme morajo označevati oglase in objavljati informacije o naročnikih. Prikazovanje oglasov na podlagi občutljivih podatkov uporabnika ni več dovoljeno.
DSA uvaja postopke za enostavno prijavljanje in učinkovito odstranjevanje nezakonitih vsebin. Zelo velike spletne platforme in iskalniki morajo vestno obravnavati obvestila ter takoj odstraniti nedvomno nezakonite vsebine.
V podjetju Meta so napovedali, da bodo imeli uporabniki Facebooka in Instagrama v Evropi zdaj možnost spremljanja različnih vrst vsebin neodvisno od določenih algoritmov. Spremembe vključujejo možnost spremljanja objav ljudi, ki jim sledijo, po kronološkem vrstnem redu. Podobne spremembe je napovedal tudi TikTok. Google se je zavezal, da bo zagotovil večjo preglednost glede moderiranja vsebin v EU.
Evropska komisija obljublja, da bo skrbno spremljala upoštevanje zakonodaje, kar bo zajemalo približno 150 uslužbencev komisije in pristojnih organov EU. Določena pravila DSA bodo veljala tudi za manjše platforme, pri čemer bodo za nadzor nad njihovim upoštevanjem pristojne nacionalne oblasti, ki morajo do februarja 2024, ko se bo DSA začel izvajati v celoti, sprejeti nacionalno zakonodajo.