Direktorica Inštituta Mediana Janja Božič Marolt, estetska kirurginja Nina Suvorov, psihologinja Eva Boštjančič in igralka Iva Krajnc Bagola, so v torek na okrogli mizi predstavile rezultate raziskave Ogledalo brez filtrov. Raziskava je razkrila, kako prebivalke Slovenije dojemajo staranje, svoj videz in estetske posege. Udeleženke okrogle mize so se strinjale, da estetska medicina danes odraža sodoben življenjski slog, v katerem ženske iščejo načine za ohranjanje naravnega, negovanega in samozavestnega videz.
Kot so izpostavile, se tudi pri nas potrjuje svetovni trend.
Skoraj polovica Slovenk po 35. čuti pritisk glede videza
Raziskava Mediane je pokazala, da skoraj polovica žensk po 35. letu starosti v Sloveniji občuti družbeni pritisk glede svojega videza. Še posebej pomembno je, da se delež tistih, ki menijo, da je pomembno, kaj si drugi mislijo o njih, v zadnjih letih povečuje in danes znaša skoraj petino žensk po 35. letu.
Kvalitativni del raziskave razkriva, da ženske po 35. letu močno čutijo pričakovanja družbe glede videza. Čeprav so razvile mehanizme za lažje upiranje pritiskom, priznavajo, da so družbeni vplivi globoko zakoreninjeni in močni, pogosto prisotni v podzavesti.
Po tridesetem letu se pri ženskah pogosto zgodi pomembna sprememba dojemanja starosti. Začnejo opažati prve znake staranja, medtem ko družba še vedno poudarja, da bi morale biti mladostne in “popolne”. To ustvarja razkorak med dejansko starostjo – koliko let imajo – in doživeto starostjo – kako staro se počutijo.
Raziskava je tudi pokazala, da tri četrtine vprašanih poudarja, da je notranja lepota pomembnejša od zunanje, medtem ko sedem od desetih žensk meni, da je v zrelih letih zaželeno biti videti mladostno.
Raziskavo Ogledalo brez filtrov – Slovenke o letih, videzu in estetskih posegih je Inštitut Mediana izvedel med 27. junijem in 13. avgustom 2025. Temeljila je na kombinaciji kvalitativnega in kvantitativnega pristopa. Kvalitativni del je obsegal diskusijsko skupino z ženskami, starimi med 35 in 60 let, z višjim dohodkom gospodinjstva, višjim razpoložljivim dohodkom ter navado, da vsaj občasno porabijo denar za nenujne storitve. Kvantitativni del je bil izveden prek Medianinega spletnega panela z naključnim vzorčenjem na vzorcu 303 predstavnic omenjene ciljne skupine.





