Turistično združenje Portorož je lani kljub epidemiji uresničilo številne projekte, na destinaciji pa so zabeležili več kot 1.5 mio prenočitev, kar je daleč največ v državi.
Lani so v občini Piran zabeležili 1.539.834 prenočitev, kar je daleč največ v državi. V primerjavi z letom 2020 je to 21 odstotkov več, v primerjavi z letom 2019 pa 17 odstotkov manj. Tujci so ustvarili dobro tretjino (35 odstotkov) vseh prenočitev, največ jih je prišlo iz Avstrije, Nemčije in Madžarske.
Turistično združenje Portorož (TZP) se je tudi v lanskem letu sproti prilagajalo razmeram in ukrepom. Kljub epidemiji so uresničili številne uspešne projekte. Od januarja do marca so nagovarjali goste na domačem in tujih trgih z oglaševanjem Zapelji svoje sanje k nam. Maja so pričeli s celovito oglaševalsko kampanjo, najprej na domačem trgu, nato pa tudi na avstrijskem in italijanskem. Oglasi s sloganom Naprej v Portorož in Piran so se vrteli na vseh večjih slovenskih TV-programih. Podprta je bila tudi s spletnim oglaševanjem v Sloveniji, Avstriji in Italiji vse do novembra in v tem sklopu so povabili vplivneže, organizirali nagradne igre in izvedli gverilske dogodke. Vanjo so vključili tudi veliko turističnih ponudnikov z destinacije, in sicer tri večje hotelske verige in kar trinajst manjših ponudnikov.
Destinacijo so v lanskem letu predstavljali na workshopih v Benetkah, Veroni in Bresci. Na destinaciji so gostili 52 tujih novinarjev in šest slovenskih vplivnežev. Lonely Planet je na naslovnico Best in travel 2022 postavil fotografijo Pirana. Piran pa je bil uvrščen tudi med najlepše evropske kraje po izboru CNN-a. V začetku septembra so v Portorožu gostili legendarni Ferrari Club Italia.
Zelo uspešni so bili tudi na področju industrije dogodkov oziroma poslovnega turizma. V sodelovanju s Kongresnim uradom Slovenije so se udeležili workshopov in borz ter gostili agente, specializirane za segment poslovnih srečanj. Sodelavec TZP Fredi Fontanot je avgusta prejel laskav naziv Conventa Hall of Fame, decembra pa je bil imenovan tudi za najbolj vplivno osebnost v industriji srečanj Nove Evrope po izboru Kongres Magazina.
Na portalu www.portoroz.si so sredi decembra dosegli rekord, saj so presegli milijon ogledov v preteklem letu. To je skoraj 30 odstotkov več kot v enakem obdobju leta 2020. Izdelali so interaktivne zemljevide krožnih piranskih pešpoti, ki pohodnike vodijo po natančno označenih poteh s fotografijami. Kot partnerji so sodelovali v štirih projektih: Wayv – morski prevozi, Uživajmo podeželje 2, Maristra in Zelena Istra. Nadaljevali so tudi plodno sodelovanje s Koprom, Izolo in Ankaranom pod skupno blagovno znamko Love Istria. Izdali so nov katalog slovenske Istre, mesečno izvajali oglaševanje na družbenih omrežjih, sodelovali na turistični borzi TTG Travel Experience Rimini ter posneli številne nove promocijske videe in fotografije.
Februarja so z video razglednicami obeležili mednarodni dan turističnih vodnikov. (So)organizirali so tri razstave: razstavo del Safeta Zeca, razstavo fotografij Ubalda Trnkoczyja pod bernardinskimi arkadami z naslovom Sprehod s Tartinijem in v sodelovanju z zavodom Abakkum razstavo Lepote kamnite poezije. V sodelovanju s krajevnimi skupnostmi piranskega podeželja so organizirali prireditve Šupeter po domače v Sv. Petru, Praznik vina in česna v Novi vasi ter Praznik olja in bledeža v Padni. Izpeljali so cikel dogodkov Poletje v Portorožu, ki je ponudil brezplačne prireditve za vse okuse petkrat tedensko v juliju in avgustu. Ob svetovnem dnevu turizma so organizirali sedem brezplačnih vodenih pohodov in okroglo mizo na temo turizma Zero Waste. Pripravili pa so tudi posebno presenečenje za turistične delavce, s čimer so se jim zahvalili za požrtvovalno delo in trud med poletno sezono. Novembra so v sodelovanju z Istrskim maratonom organizirali Moj seški tek. Decembra so pripravili božično-novoletni sejem v Portorožu, promocijsko so podprli drsališče Grando, omogočili pa so tudi izdelavo božičnega videa Aerodroma Portorož.
V letošnjem letu želijo na TZP okrepiti promocijo na tujih trgih. Že v prvi četrtini leta načrtujejo promocijsko oglaševanje s poudarkom na pred- in posezoni, da bi uravnotežili turistične tokove.
Foto: Katja JemecOglasno sporočilo.