Letalska nesreča na Veliki planini: Šved letel v neugodnih razmerah

Preiskovalec letalskih nesreč in incidentov Toni Stojčevski je napisal uvodno poročilo o preiskavi letalske nesreče, ki se je marca zgodila na območju Velike planine. Ugotavlja neugodne razmere za letenje, do ugibanj, da se je nesreča najverjetneje zgodila zaradi slabih vremenskih razmer, pa se v uvodnem poročilu še ni opredelil, poroča Dnevnik.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Letalska nesreča, v kateri je kot edini potnik v letalu umrl pilot, švedski podjetnik in nekdanji politik Carl Lundström, se je na območju Velike planine zgodila letošnjega 10. marca dopoldne.

V strmoglavljenju letala umrl ustanovitelj strani The Pirate Bay

Šlo je za zasebni let po pravilih vizualnega letenja. Pilot je ob 8.47 vzletel z zagrebškega letališča in je bil na poti v St. Gallen-Altenrhein v Švici. Če bi šlo vse po načrtih, bi let trajal dve uri in pol, je iz uvodnega poročila povzel Dnevnik. Pilot se je ob 9.17 uri javil ljubljanski kontroli letenja, minuto pozneje je izrekel zadnje besede, nato se na klice kontrolorja ni več odzival, kmalu zatem pa je letalo izginilo z radarskega zaslona.

Nesreča na odročnem terenu

Stekla je reševalna akcija, ki so jo ovirale zelo slabe vremenske razmere ter odročnost in prepadnost terena. Dele letala so isti dan našli v koči ljubljanske fakultete za strojništvo in njeni okolici. Vstop v kočo, v katero se je zarilo letalo, je bil nekaj časa otežen zaradi nevarnosti porušitve, tako da so reševalci do trupla pilota prišli naslednji dan.

Glavni preiskovalec iz službe za preiskovanje letalskih incidentov na ministrstvu za infrastrukturo Toni Stojčevski je v uvodnem poročilu, v katerem je nanizal osnovne podatke, med drugim o vremenskih razmerah, zapisal, da je ob 9.20 na območju Velike planine pihal veter jugozahodne smeri. Ob terenu s sunki okoli 20 vozlov, nad terenom pa s hitrostjo okoli 30 vozlov.

Prisotni so bili pogoji za nastanek zmerne turbulence. Območje, kjer je letalo strmoglavilo, je bilo v oblakih in megli, prisotne so bile padavine. Obstajali so tudi pogoji za nastanek zmernih zaledenitev, je povzel Dnevnik.

V uvodnem poročilu med drugim piše, da je meteorološka služba ob 6. uri po UTC (greenwiškem času) izdala napoved za športne pilote. Za zračne poti, ki vodijo iz osrednje Slovenije na sever preko goratega območja severne Slovenije, je za čas med 7. in 9. uro (po UTC) napovedala razmere, ki niso omogočale letenja po pravilih vizualnega letenja. Tudi dejanske razmere so bile neugodne za letenje, je po navedbah časnika zapisal preiskovalec.

V enem letu poročilo o vseh okoliščinah

Stojčevski je dan po nesreči napovedal, da bodo v 30 dneh izdali uvodno poročilo, v 12 mesecih pa poročilo o vseh okoliščinah, ki so pripeljale do nesreče.