Ljudi je najbolj navdihnila kovid zgodba Lotrič Meroslovja

Deli novico s tvojimi prijatelji

Iz Kluba slovenskih podjetnikov so sporočili, da je najbolj všečna zgodba vseslovenskega natečaja Zgodbe navdiha je zgodba podjetja Lotrič Meroslovje. Z respiratorjem DIHAM, ki ga je podjetje razvilo skupaj s partnerji, so najbolj prepričali glasovalce v kampanji Zgodbe navdiha. V kampanji je SBC iskal najbolj navdihujoče poslovne zgodbe v času krize COVID-19, s katerimi so podjetja pomagala reševati družbene probleme, ki jih je povzročila pandemija.

Poleg podjetja Lotrič Meroslovje sta bili v finalu natečaja še podjetji Optiweb, ki je razvilo spletno trgovino Trgowinca za pomoč malim trgovcem in kmetom, ter Optiprint, ki je ponudilo rešitev najema tiskalnika za domačo in poslovno uporabo. V kampanji, ki je trajala od oktobra lani do zadnje tretjine januarja, je zgodbe navdiha prek spletnega natečaja prijavilo 17 podjetij. Žirija je v ožji izbor uvrstila 12 takšnih, ki so se na pandemijo Covid 19 odzvala z novo, podjetno storitvijo, ki ponuja rešitev tudi za družbo. Tri najbolj navdihujoče rešitve-finaliste pa je SBC promoviral s kampanjo. Ta je imela v slovenskem prostoru izjemen doseg, saj jo je videla kar petina Slovencev.

Natečaj Zgodbe navdiha je zasnovan kot del zdaj že del tradicionalne kampanje ZA podjetno Slovenijo. S to si SBC prizadeva krepiti podjetnost v Sloveniji, saj podjetnost v življenje in družbo soprispeva tako pri uresničevanju ciljev v poklicu kot v vsakdanjem življenju, ob tem pa zvišuje blaginjo in prinaša korist za vse družbene skupine.

SBC – Klub slovenskih podjetnikov je v začetku oktobra lani podjetja povabil na natečaj Zgodbe navdiha za najbolj navdihujoče podjetniške zgodbe v času koronakrize. »Namen natečaja je bil spodbuditi podjetja, da javnosti predstavijo najboljše poslovne poteze, izdelke in storitve, h katerim jih je spodbudila koronakriza in s katerimi so pomagala skupnosti ali posamezni družbeni skupini. Na natečaj je prispelo 17 prijav«, so pojasnili v SBC. Strokovna žirija je na podlagi presoje kriterijev podjetnosti, družbene koristi in odzivanja na krizo v ožji izbor uvrstila 12 rešitev, ki so se izkazale za zgodbe navdiha, izmed teh pa nato izbrala tri najbolj navdihujoče. To so:

ZGODBA NAVDIHA PODJETJA LOTRIČ MEROSLOVJE: V podjetju so skupaj s partnerji zasnovali in razvili medicinski ventilator, ki za delovanje ne potrebuje komprimiranega zraka, saj zagotavlja lastni vir tlaka in pretoka zraka. Respirator DIHAM, kot so ga poimenovali, za delovanje potrebuje zgolj električno napajanje ter vir kisika (jeklenka ali napeljava). Respirator omogoča delovanje v treh različnih načinih in se tako prilagaja bolniku. V najbolj zmogljivem načinu respirator diha namesto pacienta, ko ta ni pri zavesti oziroma je v komi. Razvoj se je odvijal na sedežu podjetja, več kot polovico razvojnih ur so opravili razvojniki Lotrič Meroslovja. Partnerji projekta DIHAM so podjetja Domel, EKWB, Tehnološki park Ljubljana, Zavod 404, BPMC.

ZGODBA NAVDIHA PODJETJA OPTIWEB: V času koronske krize in ukrepov se številna mala podjetja soočajo z vprašanjem, kaj vse potrebujejo, da bi svoje izdelke kupcem lahko ponudila preko spleta. V podjetju Optiweb so za lokalne ponudnike hrane, ki želijo v trenutnih razmerah krepiti prodajo, razvili in jim ponudili spletno orodje – Domača trgOWinca. Orodje je namenjeno predvsem lokalnim prodajalcem hrane in pijače, ki morajo v teh negotovih časih spreminjati načine dostopa do strank. V Optiwebu so jim hitro postavili funkcionalno spletno trgovino in jim pomagali pri urejanju, predvsem pa priskočili tudi na pomoč tudi pri marketingu. Zanje so našli še aplikacijo, preko katere stranka dobi logistične podatke, kako optimalno dostaviti njene artikle, brez odvečnih kilometrov in dodatnega človeka v kombiju, ki bi navigiral.

 

ZGODBA NAVDIHA PODJETJA OPTIPRINT: V času koronske krize so številni delovno mesto zamenjali za domačo pisarno, doma so ostali tudi otroci in mladostniki. Za nemoteno delo od doma ali šolanje otrok na daljavo si je moral vsak posameznik ali starš urediti delovno okolje v katerega sodi tudi tiskalnik, ki omogoča skeniranje. Ker tega  danes večina nima več doma, so za rešitev poskrbeli v podjetju Optiprint. Podjetjem, šolarjem in vsem ostalim so omogočili rešitev tiskalink »TO-GO« po dostopni ceni. Storitev najema je enostavna in fleksibilna. Vključuje tiskalnik za brezskrbno barvno tiskanje in neomejeno skeniranje, kopiranje, predalnik poln papirja, dva seta kartuš, telefonsko podporo (help-desk) Optiprint tehničnih svetovalcev v primeru kakršnihkoli težav, dodaten brezplačen set kartuš enkrat mesečno (menjava za vrnjene prazne kartuše) in menjavo tiskalnika v primeru tehničnih izzivov. Rešitev so ponudili ne samo v Sloveniji, ampak tudi na Hrvaškem in v Romuniji.

»Čas korone nam je prinesel marsikatero izkušnjo. Izolacija, zapiranje gospodarstva, omejitve gibanja, šolanje na daljavo, nošenje mask so zagotovo neprijetne izkušnje, ki jih želimo čim prej pozabiti. Prinesle pa so nam tudi novo upanje, vero v sodelovanje in dobroto vseh nas. Nikoli ne bomo pozabili izjemne zgodbe nesebičnosti in požtrvovalnosti posameznikov, skupin in podjetij. Zgodbe navdiha so ustvarjene, da bodo za vedno obeležene,« o natečaju pravi predsednik SBC dr. Jure Knez.

Kampanja dosegla kar petino vseh v Sloveniji

Trije navdihujoči finalisti so bili vključeni v akcijo za promocijo slovenske podjetnosti. Podjetja Lotrič Meroslovje, Optiweb in Optiprint so tako dobila priložnost, da svoje zgodbe predstavijo v videu na spletni strani zgodbenavdiha.sbc.si, kjer si jih je mogoče še vedno ogledati. V medijih je od 15. decembra do 15. januarja potekala kampanja, ki je s pomočjo videa in spletnih pasic poudarjala namen natečaja ter podjetja-finaliste in njihove navdihujoče rešitve. Kampanja je intenzivno potekala tudi na družbenih omrežjih, kjer je bilo dostopnih več video vsebin in komentarjev, ki so prispevali k boljšemu razumevanju finalnih rešitev in njihovih prispevkov družbi in širšemu okolju.

Kampanjo zgodbe navdiha si je ogledala kar petina Slovencev. Največ dvignjenih palcev so obiskovalci namenili rešitvi podjetja Lotrič Meroslovje DIHAM (razvili so jo skupaj s partnerji). Žreb je glasovalki Maši Zidanšek v zameno za njen dvignjen palec namenil srečo v sklopu nagradne igre: prislužila si je mentorski videoklic z uspešnim podjetnikom Markom Lotričem, ustanoviteljem in direktorjem podjetja Lotrič Meroslovje ter članom SBC. Tako je pridobila podrobnejši vpogled v projekt DIHAM in prisluhnila uporabnim podjetniškim nasvetov za področja, ki jo najbolj zanimajo.

Projekt DIHAM prehaja v zadnjo fazo razvoja

»Podjetje Lotrič Meroslovje s svojimi dejanji dnevno dokazuje družbeno odgovornost. Pomanjkanje respiratorjev v prvem valu bi lahko vodilo do italijanskega scenarija, zato je odločitev izdelati lasten, slovenski respirator zelo smela in odločna poteza, ki bi v kritičnem razpletu reševala življenja. Izdelava medicinske opreme je izredno zahteven zalogaj, hrabrost podjetja pri tej odločitvi pa lahko v prihodnosti pomeni zametek pojava neke nove industrije v Sloveniji,« je o rešitvi DIHAM, ki je dobila največ všečkov, dejal dr. Jure Knez.

Marko Lotrič, solastnik in direktor podjetja Lotrič Meroslovje, je o razvoju respiratorja povedal: »Projekt DIHAM je ideja Tehnološkega parka Ljubljana, ki smo ga razvili partnerji v skupini. Gre za človekoljuben odziv na situacijo, v kateri smo se kot družba znašli marca lani. Zdravniki so v tistem času izrazili skrb, ali bo na voljo dovolj respiratorjev. Podjetja smo se organizirala v različne skupine in pristopila k razvoju. Naša skupina in izdelek, ki smo ju poimenovali DIHAM, je razvila produkt, respirator. Strokovna komija UKC je naš razvojni produkt ocenila kot ustrezen pandemski respirator za predihavanje. To je bil izjemen uspeh razvojne ekipe, ki je s srcem in predano nepretrgano delala dva meseca. Pristop in razvoj sta bila startupovski, podporo pa smo nudila vodstva vseh vključenih podjetij.« Kot še pravi Lotrič, je razvoj respiratorja je trenutno blizu zaključka druge faze in se bliža zadnji fazi, ko bo na vrsti tudi licenciranje in s tem dostopnost za širšo (izvenbolnišnično) uporabo.