Meta z novimi funkcijami na Facebooku in Instagramu: uporabniki v središču sprememb

Meta s tremi novimi možnostmi za uporabnike: brezplačno, plačljivo ali..

Deli novico s tvojimi prijatelji

Evropski uporabniki Facebooka in Instagrama so v zadnjih tednih začeli opažati novo pojavno okno z jasnim sporočilom: izberite, kako želite uporabljati storitve Mete. Na voljo so tri možnosti – brezplačna uporaba z oglasi, plačljiva naročnina brez oglasov ali popolna prekinitev uporabe platform.

instagram 5409107 1280

Tri možnosti

Prva možnost ostaja brezplačna, vendar vključuje prikaz prilagojenih oglasov, kar pomeni nadaljnje zbiranje in obdelavo osebnih podatkov. Druga ponuja uporabo brez oglasov za mesečno naročnino – 5,99 evrov a za spletno različico in 7,99 evrov za mobilne naprave. Tretja možnost pa uporabnikom omogoča prenos svojih podatkov in trajno deaktivacijo računa.

Zasebnost po evropsko

Meta že nekaj časa prilagaja svoj poslovni model v Evropi, da bi izpolnjeval zahteve stroge evropske zakonodaje na področju varovanja osebnih podatkov. Konec leta 2023 je uvedla plačljive naročnine kot odziv na zahteve regulatorjev, ki so opozarjali, da brezplačne digitalne storitve ne smejo temeljiti na invazivnem spremljanju uporabnikov.

Zadeve so se znova zaostrile 1. julija letos, ko je Evropska komisija kritizirala podjetje zaradi domnevnih kršitev Zakona o digitalnih trgih (DMA). Že naslednji dan je Meta na svojem blogu sporočila, da ponuja “jasne izbire”, skladne z evropsko zakonodajo – vključno z možnostjo popolnega izstopa iz platform.

Podjetje je ob tem znova poudarilo, da so ciljani oglasi ključen vir prihodkov, ki omogoča brezplačno uporabo storitev in podpira mala podjetja po vsej Evropi. Po njihovih besedah bi zmanjšanje obsega oglaševanja lahko vplivalo na kakovost brezplačne uporabniške izkušnje.

Obenem pa Meta napoveduje dodatne spremembe, med drugim možnost prikaza “manj prilagojenih oglasov”, ki je za evropske uporabnike že v uvajanju, poroča portal Tech Issues Today.