Mikro razpoke na stebrih Pelješkega mostu: Je še vedno varen?

Na stebrih Pelješkega mostu so opazili mikrorazpoke. Po besedah strokovnjakov so tovrstne poškodbe značilne za beton visoke trdnosti in na stabilnost mostu ne vplivajo. Upravljalec mostu miri, da vsakodnevno izvaja rutinske preglede, redne letne preglede, vsaki dve leti pa je na vrsti tudi glavni pregled.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Hrvaške ceste, ki upravljajo Pelješki most, v sodelovanju z izvajalcem in projektantom že nekaj časa spremljajo stanje mikro razpok na mostu. Po poročanju Jutranjega lista ves čas preverjajo, ali se razpoke širijo, da ne bi povzročile hujših poškodb mostu.

Most redno pregledujejo

Rutinske preglede izvajajo vsakodnevno, poleg tega pa še redne letne preglede, na dve leti pa je na vrsti še glavni pregled. Zato strokovnjaki mirijo, da je most varen. Stebri so namreč zaščiteni s silanskim premazom, ki se ga uporablja za impregnacijo, konstrukcijo pa dodatno ščiti pred vdorom morske soli.

Na podlagi pregledov bodo Hrvaške ceste lahko od kitajskega podjetja China Road and Bridge Corporation, ki je most tudi zgradilo, zahtevale popravilo. Most ima namreč desetletno garancijo.

Most je projektiral Marjan Pipenbaher

Pelješki most je projektiral Slovenec Marjan Pipenbaher, ki je v svoji karieri zasnoval več kot 200 mostov in viaduktov po vsem svetu, med njimi sta most čez reko Evfrat v Turčiji in viadukt Črni Kal.

“Most je na lokaciji, kjer je visoka seizmičnost, zato mora biti struktura potresno varna. Drugi izziv so bili vetrovi na Jadranu. V fazi gradnje smo imeli nekajkrat močan južni veter, do 150 km/h, in burjo do 180 km/h. Most ima 3,2 metra visoko protivetrno ograjo, zaradi katere je za potniški promet prevozen ob kakršnemkoli vetru,” je o mostu dejal Pipenbaher.

Tretji izziv je bil temeljenje v morju. Most je postavljen na jeklenih pilotih, ki merijo do 130 metrov. Po besedah projektanta so to eni najdaljših pilotov na svetu, vgrajeni v enem kosu.

“Načrtovali smo, da bodo piloti sestavljeni iz dveh delov, a se je tu pokazala izjemna tehnološka moč kitajskega konzorcija, ki gradi most. Pripeljali so 100-metrski žerjav in 100-metrsko nabijalo, ladje so pripeljale 130-metrske pilote, ki so jih dvignili in zabili v morsko dno,” je pojasnil med gradnjo mostu.

Pelješki most

Razpis za redne preglede mostu

Lani so Hrvaške ceste objavile razpis za izbor podjetja, ki bo zadolženo za redne preglede mostu od leta 2024 do leta 2028. Ocenjena vrednost razpisa je bila 1,156 milijona evrov z DDV. Na razpis sta se prijavila dva ponudnika.

Konzorcij podjetij Contech in Captura Venti iz Zagreba ter italijanski Aiviewgroup je ponudil malo več kot 900.000 evrov, konzorcij podjetij Urbane ideje iz Samobora, Air-RMLD iz Zagreba in Ante inženirstvo iz Zmijavca pa ponudbo v vrednosti 1,093 milijona evrov.

Hrvaške ceste so izbrale dražjo ponudbo, saj konzorcij, ki je ponudil cenejšo možnost, v referencah ni imel strokovnjakov za preglede viaduktov, poroča Jutranji list. Nato je ta hrvaško-italijanski konzorcij vložil pritožbo, Državna komisija za nadzor javnih razpisov (DKOM) pa je odločitev Hrvaških cest razveljavila. Zdaj se je znova zapletlo, Hrvaške ceste pa so še enkrat izbrale dražjo ponudbo. Hrvaško-italijanski konzorcij je pritožbo vložil še enkrat, državna komisija pa svoje odločitve še ni sporočila.

Pelješki most