Vozniki so se potegovalo za zmage v 11 tekmovalnih razredih, razdeljenih po starosti in prostornini motorjev, s katerimi so nastopili, druga skupina voznikov je sodelovala v promocijski vožnji. Na Classic Moto race Festival je bilo obiskovalcem na voljo ogled tudi večje število razstavljenih starodobnih dirkalnih motorjev.
Dirka CLASSIC MOTO RACE FESTIVAL prestavljena iz Portoroža na Vransko
Ljubitelje motošporta je v imenu Občine Vransko, v Centru varne vožnje, pozdravila županja Občine Vransko Nataša Juhart in AMD Domžale zahvalila za odlično športno prireditev, saj je bil v nedeljo na Vranskem pravi motociklistični praznik. »Današnji dogodek ni samo priložnost, da se poklonimo velikim dosežkom gospoda Agostinija in praznujemo 75. obletnico dirk svetovnega motociklističnega prvenstva, temveč je tudi priložnost, da se zahvalimo tudi tistim, ki vsak dan delajo za bolj varne ceste in bolj odgovorne voznike. V tem duhu se želim zahvaliti Avto moto društvu Domžale in Petru Verbiču. Vaše dolgoletno predano delo na področju promocije motošporta in ozaveščanja o varni vožnji je izjemno in neprecenljivo. Vaša prizadevanja pri organizaciji dogodkov, ki navdihujejo voznike vseh generacij, ter vaše delo pri usposabljanju voznikov, so ključnega pomena za razvoj varnega in odgovornega obnašanja v prometu. Motošport nas združuje kot skupnost, a hkrati je odgovornost – do nas samih in do drugih udeležencev v prometu. In prav tu, v Centru varne vožnje, ta odgovornost postane otipljiva realnost, saj vsak voznik lahko doživi, kako pomembno je obvladovanje vozila in zavedanje o varnosti,« je poudarila županja Občine Vransko.
Navzoče je pozdravil tudi Giacomo Agostini
Giacomo Agostini je Slovenijo prvič obiskal in dejal, da je škoda, ker Slovenija ne gosti tukaj večkrat kakšne tekme. Steza na Vranskem mu je bila všeč, hkrati pa meni da je zelo primerna tudi za začetnike in tiste, ki se šele začnejo učiti voziti motor. Agostini ostaja del motociklističnega svetovnega prvenstva, sodeluje namreč z italijansko televizijo Sky. Ago je več kot le še en dirkač, je prava italijanska ikona: atletski, lepega videza in s pristno karizmo.
Pri 82 letih je Ago za marsikaj hvaležen. V poklicu, kjer se na vsakem koraku spogleduješ s smrtjo, nekdanji mojster hitrosti v 17-letni dirkaški karieri ni le imel sreče, da se mu nikoli ni nič pripetilo, ampak je za seboj pustil neprekosljiv rekord. »Ko si mlad, ne razmišljaš o varnosti. Zelo rad imaš šport. Greš s srcem in ne z razumom. Ko si starejši, je drugače ‘se diventa saggio’,” pravi v svoji materni italijanščini – postaneš modrejši. »Današnja varnost je fantastična. V mojih časih je usnjena obleka tehtala 1 kilogram, danes pa 8 ali 9 kilogramov … tudi čelade so integrirane … in dirkališča so precej varnejša, saj imaš prostor okoli steze, če se zaletiš.« Agostini je še vedno kralj in najuspešnejši motorist v zgodovini prvenstva. Njegovi izjemni uspehi v motociklističnih dirkah ne bodo pozabljeni. Dandanes še vedno podpira šport, v katerem je dosegel toliko mejnikov brez primere, z udeležbo na srečanjih Moto GP in Classic Race po vsem svetu. V prihodnjih dneh odpotuje v Avstralijo, kjer bo odpeljal dva kroga. Ago je užival v svojem zadnjem tekmovalnem letu leta 1977, svojo zadnjo veliko nagrado pa je osvojil leta 1976 v Nurburgringu. 35-letni Agostini pa se je uradno upokojil 22. decembra 1977.
Na novinarski konferenci, ki je potekala pred samim pričetkom dirke je bil prisoten tudi Arnaldo Wittenberg, desna roka Giacoma Agosinija in povedal, da sta se z Agotom skupaj udeležila že več kot 150 dogodkov. Ob tokratni priložnosti je predstavil novo knjigo z naslovom »The Elite Grand Prix Riders (1949-2024)«, ki je nastala ob 75-letnici svetovnega prvenstva v motociklistični hitrosti Grand Prix. Kot je povedal, knjiga ponuja poglobljen vpogled v 75 tekmovalnih sezonah in opisuje več kot 2000 voznikov, ki so zbrali točke svetovnega prvenstva, od prve Velike nagrade, ki je potekala 13. junija 1949, do zadnje Velike nagrade sezone 2024, ki bo potekala 17. novembra v Valencii. V knjigi bo predstavljenih tudi veliko slovenskih dirkačev, ki so v teh letih osvajali točke za svetovna prvenstva (Janko Štefe, Peter Verbič, Alojz Pavlič, Peter Seljak in drugi). Kot je povedal, knjiga izkazuje poklon voznikom, ki so pustili neizbrisen pečat v zgodovini motociklističnih Grand Prix-ov. Knjiga bo na voljo predvidoma marca naslednje leto.
Na dirki tudi Tomosi
Dirko so organizatorji obogatili še s promocijskimi vožnjami. Kot prvi je nastopil Maximilian Cossich, ki je vozil mini kopijo MV Aguste izdelano leta 1973, kot drugi je nastopi Enej Logar, član AMD Domžale, 4-kratni državni prvak Supersport 600. Na Vranskem se je predstavila tudi Pošta Slovenije s poštarskimi Tomosovimi mopedi, hkrati pa predstavili tudi novejše poštarsko električno vozilo Paxter.
Najstarejši udeleženec Classic moto race festivala je bil 92-letni Anton Mladovan iz Ozeljana, ki je pred desetletji nastopal na isti dirki kot Agostini in sicer v Preluki na Hrvaškem. Tokrat je nastopil v promocijski vožnji. Lepo je bilo videti na stezi nadobudne dirkače kot tiste najstarejše legende, ki se od motorjev težko poslovijo.
Na dirki je nastopil tudi Silvo Habat, ki je sredi 80-tih let prejšnjega stoletja nastopal v konkurenci svetovnega prvenstva v razredu 500. Prireditev si je ogledal, ter tudi pomagal pri podelitvi pokalov za razreda Classic 50 in Sport 60, Janko Štefe, nekdanji tovarniški voznik Tomosa. Ter mnogo drugih nekdanjih in sedanjih dirkačev, ki so vidno uživali.
Rezultate uvrščenih po posameznih kategorijah so objavljeni na spletni strani AMD Domžale, lahko pa jih ogledate TUKAJ.