Na današnji dan leta 1959 so v New Yorku prvič na ogled postavili punčko Barbie. Slabih 30 cm velika svetlolaska je bila prva masovno proizvedena igrača na ameriškem trgu.
Oblikovala jo je soustanoviteljica podjetja Mattel, Ruth, po tem, ko je videla se njena hči ne želi več igrati s papirnatimi približki punčk oz mladih žensk. Prepoznala je tržno nišo, in tako ustvarila igračo ženske, ki je deklicam nekako omogočala, da si predstavljajo svojo prihodnost. Navdih za njen izgled je vzela od lika v nemških stripih, punčke Lilli. Mattel je odkupil pravice in tako ustvaril igračo z imenom Barbie, ki jo je Ruth poimenovala po svoji hčerki Barbari. Igrača je takoj postala ogromen hit, in tako so leta 1961 na trg poslali še njenega fanta, Kena.
Skozi leta je bila Barbie deležna dobrih in slabih kritik. Razbijala je stereotipe in brisala meje razdeljevanja vlog med spoloma, saj so iz nje ustvarili stevardeso, zdravnico, pilotko, astronavtko, in celo kandidatko za predsednico ZDA. Vendar je požela tudi precej slabih odzivov. Z vitkim telesom in bujnim oprsjem je bila prikazana kot popolna ženska, kar je pri veliko deklicah pustilo nerealna pričakovanja in vplivalo na njihovo (slabo) samopodobo.
Kljub kritikam je prodaja blaga, povezanega s punčko Barbie, še naprej naraščala in je do leta 1993 dosegla milijardo dolarjev letno. Od leta 1959 je bilo po vsem svetu prodanih več kot milijarda lutk iz družine Barbie, ki je ščasoma postala neke vrste svetovna ikona.