Na Hrvaškem se nadaljuje tedenski bojkot trgovin

Na Hrvaškem se je začel napovedani tedenski bojkot trgovskih mrež Lidl, Eurospin in DM ter treh kategorij izdelkov – gaziranih pijač, ustekleničene vode in izdelkov za pomivanje posode. Akcijo organizira platforma „Halo, inspektore“, ki nasprotuje povišanju cen.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Pobudniki bojkota so potrošnike pozvali, naj se popolnoma izognejo nakupovanju v petek, 31. januarja, in tri izbrane trgovine bojkotirajo od četrtka zjutraj do 5. februarja zvečer. Poleg tega so pozvali zaposlene v trgovinah, naj v znak podpore bojkotu na dan akcije upočasnijo delo.

Protest je nadaljevanje enodnevnega bojkota, ki je potekal 24. januarja in je že imel opazen učinek. Po podatkih davčne uprave se je na ta dan skupno število nakupov v maloprodaji zmanjšalo za 44 %, znesek prihodkov pa je bil 53 % manjši v primerjavi s prejšnjim petkom. Po podatkih davčnih evidenc je bilo na Hrvaškem na ta dan registriranih 2.081.506 računov v skupni vrednosti 28.604.251,58 evra.

Podpora in reakcija

Akcijo so podprli Evropski potrošniški center (ECIP), sindikati, politične stranke in minister za gospodarstvo. Ob tej priložnosti je spregovoril tudi predsednik vlade Andrej Plenković, ki je poudaril, da je protest pomembno sporočilo državljanov, ki ga bo vlada upoštevala.

Bojkot trenutno poteka, organizatorji platforme „Halo, inspektore“ pa nameravajo pozorno spremljati njegov učinek. Če trgovine ne bodo sprejele ukrepov za spremembo svoje cenovne politike, se bo protest lahko razširil ali zajel druge kategorije izdelkov in trgovine.

Akcija je že pokazala, da so potrošniki pripravljeni aktivno izraziti svoje nezadovoljstvo, upad prodaje v trgovskih verigah pa kaže na resne gospodarske posledice za trgovce. Vprašanje ostaja, ali bo to vplivalo na cenovno politiko podjetij in ali bo protest privedel do revizije stroškov blaga.

bojkot

 

Yevhenii Prokopyk