Skladno z Zakonom o pravilih cestnega prometa je pločnik namenjen izključno pešcem, kar pomeni, da velja na njem prepoved uporabe za kolesarje, mopediste in uporabnike e-skirojev, pravijo na piranski občini.
“S problematiko smo seznanjeni in se strinjamo, da na pločniku sobivanje kolesarjev in pešcev žal ni možno – nenazadnje gre med drugim za razliko v hitrosti premikanja pešcev in kolesarjev. Zato bomo pobudo upoštevali in upamo, da bomo s tem ukrepom preprečili vožnjo kolesarjev in zaščitili pešce, kot najranljivejše skupine udeležencev v cestnem prometu. V primeru, ko ni urejene kolesarske steze, mora kolesar voziti po cestišče, ne po pločniku,” opisujejo.
Zanimalo nas je tudi, kako kaže z načrti, da bi se na tem območju uredilo dodaten pas med pločnikom (in drevesi) in cesto, ki bi bil namenjen pešcem. Kot pravijo na občini, je projektna dokumentacija izdelana, vendar ni naletela na odobravanje vseh deležnikov v prostoru, čeprav je bila narejena varnostna študija, ki je potrdila, da gre za varno in zakonito rešitev.
“Drugo možnost trajne ureditve problematike predstavlja zaris voznega pasu za kolesarje na cestišču (uvedba t. i. skupnega prometnega prostora, npr. po vzoru Izole in drugih slovenskih mest), vendar je treba za izvedbo slednje v celoti preplastiti vozišče,” nadaljujejo na piranski občini, kjer za izvedbo ene izmed zgoraj predstavljenih rešitev iščejo vire prek evropskih razpisov.
Občinsko cesto poleg pločnika, s katero upravlja Občina Piran, pa vzdržuje podjetje CPK d.d.. “Sanacija cestišča je predvidena v letu 2023,” so še napovedali na Občini Piran.