Zgodaj v ponedeljek zjutraj je družina odletela na Hrvaško, a še pred odhodom, v nedeljo zvečer, so se začele težave.
“Pozno v nedeljo sta oglas in naša rezervacija izginila s Tripadvisorja, zato smo začeli kontaktirati njih in gostitelja hiše. Nismo dobili nobenega odgovora,” je za Aftonbladet povedal Holmberg.
Ko so Jonas, njegova žena in štirje otroci v ponedeljek ob desetih pristali, še vedno niso prejeli nobenega odgovora.
“Z ženo sva oba začutila, da je nekaj narobe, a sva se tja odpeljala s taksijem in potrkala. Ljudje, ki živijo v hiši, pravijo, da so v samo nekaj dneh že tretja družina, ki je bila prevarana,” pravi Holmberg.
Šokiran je poklical svojo banko in poskušal ustaviti bančno nakazilo ter prijaviti domnevno goljufijo švedski policiji.
Družina spala na plaži
Prtljago so odvlekli na plažo, kjer so otroci spali v kupu kovčkov.
“Nato smo začeli iskati hrano za otroke, saj so bili budni že od petih zjutraj. Imeli smo srečo in našli smo hotel, ki je ponujal sobe po dobri ceni,” je povedal oče.
Prevara
Družina je bila očitno žrtev napredne prevare. Ko so na Booking.com poslali zahtevo za rezervacijo, jih je domnevni najemodajalec kontaktiral prek neposrednega sporočila.
Želel je, da namestitev rezervirajo drugje, na konkurenčnem spletnem mestu Tripadvisor, kjer je oddajal isto hišo po nižji ceni. Sporočilo je vsebovalo povezavo do Tripadvisorja.
“Na Tripadvisorju je bil isti oglas z istimi slikami. Zaradi varnostnih razlogov smo plačali prek plačilnega sistema Tripadvisorja. Imamo posnetek zaslona, kjer smo plačali prek njih,” pravi Holmberg.
Zdaj želi opozoriti na lažne oglase za nastanitev.
“Na to želimo opozoriti druge in radi bi videli, da Tripadvisor prevzame odgovornost za to,” pravi Holmberg.
Vendar pa ni niti gotovo, ali se je goljufija zgodila na spletnem mestu Tripadvisorja; možno je, da je šlo za tako imenovano klonirano spletno mesto.
Jan Olsson, kriminalistični preiskovalec v švedskem nacionalnem centru za IT, pravi, da se ta vrsta goljufij poleti poveča.
“Najpogostejši primer je, da preprosto objavijo oglas na oglaševalskem spletnem mestu. Še bolj nenavadno je, da uporabljajo klonirano spletno mesto, na katerega preusmerijo svojo stranko. Potem lahko imate identično spletno mesto. Nenavadno je tudi to, da so očitno imeli svojo plačilno rešitev,” je razložil.
Družina Holmberg se je sprijaznila s tem, da denarja verjetno ne bodo dobili nazaj.