Nepredvideni naravni pojavi bodo ključni pri dokončanju drugega tira

75 odstotkov trase drugega tira Divača–Koper poteka pod zemljo, kar pomeni, da so geološke razmere vedno bile ena izmed največjih neznank projekta. Če temu dodamo kraški teren, znan po podzemnih jamah, kapnikih in breznih, je jasno, da se nepričakovani izzivi lahko razkrijejo šele med gradnjo. Ob premostitvah velikih kraških jam zdaj še večje izzive povzročajo pomiki pobočja na enem delu trase.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Na trasi drugega tira je bilo pred gradnjo geološko raziskanega manj kot 2 % terena, kar je več kot pri primerljivih infrastrukturnih projektih. Vse ostalo je neznanka, ki se lahko odkrije samo med gradnjo oz. v času izvedbe del. Zavedati se moramo, da raziskave vrtin premera 10 cm pokažejo natančno stanje izključno tega področja desetih centimetrov. To pomeni, da so lahko včasih na oddaljenosti le nekaj metrov od mesta preiskave geološke razmere zelo drugačne.

Čeprav so bile predhodne raziskave torej precej obsežne, pa te niso v nobeni fazi pokazale vse kompleksnosti terena, prav tako pa niso pokazale premikanja terena. Nemogoče je namreč vnaprej predvideti vse dejavnike, kar postavlja dodatne izzive pred družbo 2TDK, izvajalce, inženirje ter projektantsko ekipo.

 

Pomiki v dolini Glinščice bodo vplivali na izvedbo del na tem območju

Konec septembra so bili izmerjeni pomiki na oporniku viadukta Glinščica, ki so bili posledica premika celotnega pobočja pri predoru Lokev (T1). Velikost pomikov je izmerjena v milimetrih na mesec, je pa družba 2TDK z vidika zagotavljanja dodatne varnosti uvedla dodatne preventivne ukrepe in meritve za spremljanje stanja.

Za zaščito pred nadaljnjimi pomiki opornika viadukta bodo v neposredni bližini pred predorom Lokev (T1) izvedeni betonski piloti globine 28 metrov. Gre za sanacijski ukrep, ki bo za določeno časovno obdobje vplival na dokončno izvedbo del na tem območju. Sanacijski ukrepi in dodatne meritve so namenjeni varovanju zgrajenih infrastrukturnih objektov ter omogočanju varnega železniškega prometa v prihodnosti.

2tdk drugi tir

Več 100 metrov pod zemljo se v predorih gradijo premostitve

Na časovnico izvedbe drugega tira od Divače do Kopra vplivajo tudi premostitve kraških jam, ki se izvajajo v šestkilometrskih predorih. Medtem ko so bila odkritja kraških jam med gradnjo drugega tira  predvidena, pa niso bile predvidene tako velike jame, preko katerih bi bilo treba zgraditi premostitve dolžine 30-40 metrov. Gre za posebne premostitvene konstrukcije v predorih, za katere je bilo predhodno treba izvesti številne raziskave in analize, da so se lahko sprojektirali in izvedli mostovi, saj gre za edinstven primer v slovenski predorogradnji. Trenutno sta dve jami že premoščeni, pri treh pa je to zahtevno izvedbo treba še izvesti.

Oba nepredvidena naravna pojava (gradnja podzemnih premostitvenih konstrukcij in pomiki hribine) bosta vplivala na rok izgradnje celotnega projekta. Družba 2TDK vlaga vse napore v to, da se rok dokončanja ne bo zamaknil za več kot nekaj mesecev. Seveda pa je glavni cilj družbe zagotoviti stabilno in zanesljivo infrastrukturo, ki bo služila potniškemu in tovornemu prometu še več sto let. S tem projektom se namreč postavljajo temelji za trajnostno in varno železniško povezavo, ki bo kljubovala tudi najzahtevnejšim izzivom prihodnosti.

 

 

Pred gradnjo drugega tira železniške proge Divača–Koper je bilo geološko raziskanega približno 2 % terena, kar je več kot pri primerljivih infrastrukturnih projektih. Vse ostalo je neznanka, ki se lahko odkrije samo v času gradnje.