Občina Izola je prenovila spletno stran in se tako pridružila več kot polovici slovenskih občin, ki uporabljajo spletno stran e-občina. Tako bo povezana s sosednjimi občinami v regiji, saj bodo občani lahko spremljali dogodke in drug lokalni utrip v regiji, občanom pa bo omogočen sodoben e-stik občanov z občino (dostopnost elektronskih vlog 24/7), e-obveščanje občanov in druge storitve, ki so predstavljene v nadaljevanju.
Sodoben e-stik z občani
1.Elektronska oddaja vlog in obrazcev
Vsem občanom želijo omogočiti možnost oddaje vlog preko spleta, tudi v času izven uradnih ur občine. Odslej lahko 24 ur na dan in 7 dni v tednu odprete elektronski obrazec, izpolnite vlogo, jo podpišete s kvalificiranim digitalnim potrdilom, po potrebi plačate takso in vlogo elektronsko oddate. S tem odpiramo elektronska vrata za celovito dostopnost spletne oddaje vlog.
2.e-Obveščanje občanov
Nova spletna stran omogoča prejemanje elektronskih obvestil in SMS sporočil (SMS obveščanje je na voljo le za urgentna obvestila). Na spletni strani obiskovalec lahko izbere, katere kategorije obvestil želi prejemati (novice, dogodki, razpisi, seje, časopisi, urgentna obvestila…) in z vnosom e-poštnega naslova izvede brezplačno naročilo na obveščanje. Ob objavi nove vsebine na spletni strani občine, boste prejeli obvestilo, skladno z izbrano nastavitvijo (enkrat dnevno ali enkrat tedensko).
3.E-participacija občanov
Nova spletna stran omogoča oddajo predlogov in pobud občanov po kategorijah, pri čemer prejete predloge zbirajo in jih obdelujemo brez neposrednega odgovarjanja na prejete predloge. V kolikor želite prejeti odgovor na svojo pobudo ali imate kakršno koli vprašanje za nas, so za vas pripravili posebno kategorijo za postavljanje vprašanj, kjer se bodo trudili odgovoriti v čimkrajšem času.
4.Delovanje na mobilnih napravah
Nova spletna stran je prilagojena delovanju na mobilnih napravah (mobiteli in tablični računalniki), tako bo brskanje po spletni strani na vašem mobilniku ali tabličnem računalniku odslej bistveno bolj prijazno in preprosto. Izgled strani se namreč prilagaja velikosti zaslona vaše naprave.
Dodatne funkcionalnosti
Vsebinska prenova spletne strani je bila razdeljena v dve fazi. V prvi fazi so se osredotočili na prilagoditev izgleda potrebam občine, druga faza pa je bila namenjena posodobitvi in reorganizaciji vsebin.
1.Prilagoditev izgleda
Sodobne smernice oblikovanja spletnih strani so osredotočene na minimalističen izgled, s prevladujočo belo barvo in jasno pregledno vsebinsko strukturo. Spletna stran je minimalistična in hkrati tudi vsebinsko zelo pregledna. Vse vsebine so odslej dostopne z enim do največ dvema klikoma v glavnem meniju, osrednja stran pa vam ponuja hitre ikone za dostop do najpogosteje iskanih vsebin.
2.Zakonska skladnost
Nova spletna stran ustreza zakonskim zahtevam, ki so jih morali upoštevati ob vzpostavljanju e-stika z občani. Vse te zahteve so združili z željo ponuditi nove storitve na spletni strani, tako da nova spletna stran vsebuje katalog informacij javnega značaja, splošne pogoje uporabe, informacije o avtorskih pravicah, pravilnik o piškotkih, vsebino vezano na varstvo osebnih podatkov, skladnost obračunavanja taks z zakonom o upravnih taksah, oddajo vlog skladno z določili elektronskega poslovanja…
Pomembna novost je tudi ta, da je spletna stran skladna z Zakonom o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij, torej je njeno delovanje prilagojeno za uporabnike z različnimi oblikami oviranosti. Obiskovalec spletne strani lahko sam (s klikom na ikono v zgornjem desnem kotu) izbere velikost pisave, barvno shemo, delovanje je prilagojeno tudi za delovanje na mobilnih napravah (različna širina), podprto je branje z bralnimi vmesniki…
3.Posodobitev obstoječih vsebin
Prenova spletne strani je zahtevala tudi vsebinski pregled in posodobitev obstoječih vsebin. Ponudnik, ki je spletno stran izdelal, je največji ponudnik spletnih strani za občine v Sloveniji. Objavljene niso le vsebine, ki naj bi jih občina obvezno objavila na spletni strani, ampak smo skušali obseg vsebin razširiti na način, da bodo vsebine sovpadale tudi z novimi smernicami in usmeritvami glede lokalnega turizma in razvoja občine.
4.Javna objava občinskih predpisov
Na občini želijo še naprej zagotovljati transparentno poslovanje, zato nova spletna stran zagotavlja hiter in enostaven dostop do vseh predpisov občine. V razvidu predpisov je omogočeno iskanje glede na vsebinsko področje, omogočen je pregled sprejetih predpisov na posamezni seji, iskanje je omogočeno glede na tip (sklep, odlok, pravilnik), leto sprejema, letu sprejetja itn. Nova funkcionalnost zagotavlja popolno transparentnost poslovanja in temelje za participacijo občanov v proces poslovanja občine. Povezava do predpisov občine.
Vsi zainteresirani občani se lahko naročijo na tedensko obveščanje, s čimer bodo enkrat tedensko (četrtek popoldne) prejeli elektronsko pošto s tedenskim seznamom dogodkov v občini.
»Uporabnike še enkrat prosimo za razumevanje, če naletite na kakšno vsebinsko napako, saj nekatere, s predhodne spletne strani prenešene vsebine v začetnem obdobju še vedno urejamo in dopolnjujemo«, podarjajo na izolski občini.
Vir in foto: Občina Izola