“Oprema 430. MOD je na najvišji ravni in sledi najnovejšim trendom v vojaški tehnologiji,” je dejal.
Ker je treba opremo ves čas nadgrajevati, je med najpomembnejšimi prihodnjimi pridobitvami izpostavil brezpilotna letala in ladjo Triglav, ki je trenutno na vzdrževanju. Slednje bo bistveno prispevalo k operativnemu delovanju Slovenske vojske v pomorskem prostoru.
Nujen samostojen privez
Med najnujnejše naložbe po njegovih besedah sodi tudi samostojen privez za vojaške ladje v koprskem pristanišču.
Ladje slovenske mornarice imajo namreč trenutno privez na živinskem terminalu koprskega pristanišča. A jih morajo ob vsakem natovarjanju in iztovarjanju umikati. Te težave bo rešila gradnja pontonskega mostu ali doka, ki bo zagotovila samostojen privez za vojaške ladje. Gradbeno dovoljenje že imajo.
“Mislim, da začnemo v prihodnjem letu postavljati svoj privez, ki bo 152 metrov dolg, približno 10 metrov širok in seveda bodo pripadniki mornarskega diviziona lahko normalno delali z našimi plovili,” je pojasnil generalpodpolkovnik Robert Glavaš.
Trenutno imajo na voljo patruljno ladjo Ankaran. Triglav naj bi se z nadgradnje v Turčiji v Slovenijo vrnil v prvih mesecih prihodnjega leta. Z njo bo slovenska mornarica lahko znova sodelovala na mednarodnih misijah.
Slovenska mornarica ima med drugim tudi dve hiperbarični komori. Manjša je namenjena pripadnikom mornarice za tako imenovano suho potapljanje, pa tudi za nesreče med potapljanjem.
Nova in večja hiperbarična komora Slovenske vojske je od lani v bolnišnici Valdoltra, kjer jo uporabljajo za zdravljenje tudi civilnega prebivalstva.