Tričlanska ekipa ministrstva, ki je pripravila osnutek poročila, je ugotovila, da predsednik uprave hrvaškega državnega podjetja Jadrolinija ni vzpostavil sistema varnega upravljanja (ISM), kot zahtevajo predpisi. Za sistem naj bi bil v celoti odgovoren predsednik uprave, ki da ga te odgovornosti ne morejo razbremeniti napake drugih.
Glede na navedbe iz poročila je prav on v celoti odgovoren tudi za sistem vzdrževanja vseh ladij družbe, vključno s trajektom Lastovo. Uvedbo prekrškovnega postopka proti njemu so zato predlagali tako v zvezi z vzdrževanjem ladje kot v zvezi z vzpostavitvijo sistema ISM.
Odgovornosti članov posadke za nesrečo niso ugotovili
V poročilu piše še, da je odgovornost nižjega vodstva mogoče obravnavati “le segmentno”, odgovornosti članov posadke v zvezi z nesrečo pa niso ugotovili.
Tudi Hrvaški register ladij (HRB) naj pregledov ladij in preverjanj sistema ISM ne bi opravljal v skladu z vsemi pravili in v primeru Jadrolinije bi bilo glede na ugotovitve poročila treba opraviti dodaten pregled ladij in postopek preverjanja.
Hrvaško ministrstvo za pomorstvo, promet in infrastrukturo avtentičnosti osnutka poročila po poročanju hrvaške tiskovne agencija Hina v torek ni potrdilo. Pojasnili pa so, da izvajajo neodvisno preiskavo nesreče in da bodo javnost seznanili z rezultati, ko jo zaključijo.
V sindikatu pomorščakov Jadrolinije so medtem za hrvaško javno radiotelevizijo HRT v torek dejali, da so pričakovali takšen rezultat preiskave in da niso presenečeni. Obenem od pristojnega ministra Olega Butkovića pričakujejo, da bo kmalu razrešil Sopto z mesta predsednika uprave.
V sindikatu hrvaških pomorščakov pa so izpostavili, da sistem varnega upravljanja dejansko ne obstaja. Po njihovih besedah je vse prepuščeno improvizacijam, kar da se v resni pomorski družbi ne bi smelo dogajati.
Nesreča trajekta Lastovo se je zgodila avgusta v Malem Lošinju. Umrli so trije člani posadke, eden pa je bil huje poškodovan. Nesreča se je zgodila zaradi padca ploščadi za vstop vozil na trajekt, pod katero so bili v tistem trenutku oba krmarja ter vodja strojnice in prvi častnik, ki so pregledovali ploščad.
V Jadroliniji so po nesreči zaradi poveljniške odgovornosti razrešili izvršnega direktorja za tehnične in operativne zadeve Egona Matešića.
Svojci vložili odškodninske tožbe
Svojci treh umrlih članov posadke trajekta Lastovo so zaradi nesreče trajekta vložili odškodninske tožbe, skupno pa od Jadrolinije zahtevajo 568.100 evrov odškodnine iz delovnega razmerja, danes poroča spletni portal hrvaškega časnika Jutarnji list.
Njihov odvetnik Šime Savić je za časnik pojasnil, da so se družine umrlih odločile za odškodninske tožbe, potem ko je Jadrolinija večkrat ignorirala dopise, naj jim izplača nadomestila, kakršna jim pripadajo po zakonu, ne pa da jim izplača “nekakšno pomoč”. Kot je poudaril, so se večkrat obrnili na Jadrolinijo za mirno rešitev spora, ker se to ni zgodilo, pa so se odločili za tožbo.