V prispevku z naslovom »Vinci Vogue Anžlovar: To je, milo rečeno, farsa« smo se dotaknili nenavadne premiere filma Tartinijev ključ, ki se lahko pohvali z izjemno igralsko zasedbo treh mladih igralcev – Elle Lapajne, Svita Šturbeja in Maksa Kerševana – na eni in kopice znanih imen, kot so Jurij Drevenšek, Goran Navojec, Zala Đurić, Tanja Ribič, Janez Škof, Nenad Tokalić, Primož Pirnat in Boris Cavazza, na drugi strani. Na rdeči preprogi v Sarajevu je namreč marsikdo pogrešal tistega člana ekipe, brez katerega filma sploh ne bi bilo – režiserja. No, Vinci Vogue Anžlovar ni samo režiser nove mladinske pustolovščine, temveč hkrati tudi scenarist in montažer.
Kot smo zapisali, je Anžlovar producentu očital odločitev, da avtor knjižne predloge in on, kot scenarist, montažer in režiser, ne spadata na festival.
Premiere brez režiserja ne obstajajo
»Premiere brez režiserja ne obstajajo. Vsi slovenski filmi na festivalu v Sarajevu so bili zastopani s strani režiserjev in ključne ekipe,« je bil oster.
Zoran Dževerdanović je vse očitke zanikal in zagotovil, da so tako režiser kot ostali ožji člani ekipe 6. avgusta prejeli mail z obvestilom o sprejetju na festival in pozivom, naj svojo željo o prisotnosti na njem izkažejo do 9. avgusta.
»Gospod Anžlovar kljub več obvestilom ni izkazal nobenega interesa za prisotnost na Sarajevskem festivalu, zato ga tam ni bilo, ker je sam hotel tako,« je zapisal v svojem odzivu.
Odnosi so se skrhali
Predstavnica za odnose z javnostmi zavoda Blade produkcija Karin Jurman Marn nam je takrat pritrdila, da so se odnosi v ekipi skrhali, a da kljub temu profesionalno delajo v dobro filmov, ki so nastali pod njihovim okriljem. Dževerdanović o medsebojnih nesoglasjih ne želi razpravljati na očeh javnosti, je pa pojasnil, da so odnosi v filmski produkciji v celoti formalizirani.
»Moje odnose z gospodom Anžlovarjem določajo pogodbe, ki sem jih sklenil s Slovenskim filmskim centrom in RTV Slovenija, ter pogodbe in dopolnila, ki sem jih sklenil z njim,« je še zapisal.
Izvedena bo revizija
Na naše pisanje so se medtem odzvali tudi v Slovenskem filmskem centru, kjer so pojasnili, da mora za vsak filmski projekt, katerega višina sofinanciranja s strani Slovenskega filmskega centra, javne agencije Republike Slovenije presega 100.000 EUR, v šestih mesecih od zaključenega projekta pooblaščena revizijska družba opraviti in agenciji predložiti revizijo.
»Iz navedenega torej izhaja, da bo tudi za film Tartinijev ključ izvedena revizija,« so zapisali.
Kmalu v kinematografih
Tartinijev ključ je drugi film, ki so ga letos posneli na ulicah in trgih Pirana, in medtem ko si je mogoče hollywoodsko akcijsko dramo The Union ogledati samo na pretočni platformi Netflix, bomo lahko mladinsko pustolovščino treh prijateljev, ki skušajo razvozlati serijo poučnih ugank o mestu in tako najti skrivnostni zaklad, kmalu občudovali tudi v domačih kinematografih.
p.s. v izogib prenagljenih domnev še pojasnilo: Gospoda Vincija V. Anžlovarja ne poznam osebno, nikoli ga nisem srečala, tako kot mnogo drugih, ki nismo imuni na dobre filme, pa poznam njegovo delo.
Nataša Fajon