Panettone in pandoro ste dve nepogrešljivi sladici božično-novoletnih praznikov. Zlasti priljubljena sta v Italiji, a njuna priljubljenost seže tudi onkraj njenih meja. Panettone in pandoro se tako pogosto znajdeta na prazničnih mizah tudi na našem območju, pa veste, kaj je njuna poglavitna razlika?
Razlika med panettone in pandoro
Panettone in pandoro se razlikujeta tako po okusu kot po sestavinah in obliki. Panettone, značilen zlasti za Milano, je visok kvašen kolač, bogat z rozinami in kandiranim sadjem, ki mu dajejo značilen sladek in saden okus. Pandoro, ki izvira iz Verone, pa je na drugi strani mehko, masleno pecivo brez dodatkov, prepoznano po svoji zvezdasti obliki in nežni sladkobi, ki jo pogosto dopolni posip sladkorja v prahu. Medtem ko panettone ponuja kompleksnejši okus z različnimi teksturami, je pandoro bolj preprost, a eleganten v svoji rahli in masleni strukturi, a trendi in želja po vse večjemu prilagajanju okusom potrošnikov, so z leti spremenile tudi njihovo osnovno recepturo.
Novi trendi in hibridi
V zadnjih letih se v teh prazničnih sladicah znajdejo tudi alternativne sestavine in okusi, kot so rdeče sadje, karamel in pistacija, vse več pa je tudi sodelovanj med znamkami. Tako na primer ni več novost, če se v panettonu ali pandoru znajdejo tudi limončelo, kremni viski, rum, aperol in še kakšen neobičajen dodatek.
Nekateri proizvajalci dajo poseben poudarek tudi embalaži, zato ne se čuditi, če boste srečali panettone ali pandoro v embalaži Moschino, Cavalli ali katere druge odmevne blagovne znamke.
Proizvodnja vztrajno narašča
Letos panettone in pandoro ponovno zavzemata osrednje mesto v gastronomskih kronikah, saj njuna proizvodnja in prodaja vztrajno naraščata. Po podatkih Unione Italiana Food 2024 je proizvodnja panettoneja v letu 2023 zrasla za 3,5 % v količini (37.647 ton) in 6,5 % v vrednosti (237,9 milijona evrov), podobno pa je tudi pri pandoru, ki je zabeležil 4,1 % rast v količini (32.073 ton) in 5,9 % rast v vrednosti (165,2 milijona evrov).
Sicer pa ankete kažejo, da panettone v Italiji ostaja rahlo bolj priljubljen od pandora (45 % proti 44 %), še posebej pri starejših od 64 let (60 %).