»Kljub drugačnim napovedim, svetovno gospodarstvo okreva počasneje od pričakovanj. Razmere v logistiki so še vedno kompleksne – prihodi kontejnerskih ladij tako na direktnih povezavah z Daljnim vzhodom, kot tudi s pristanišči v Sredozemlju, še vedno beležijo zamude, cene voznin postopno padajo. Ladjarji za konec leta napovedujejo okrnjene servise iz smeri Daljnega vzhoda, pristanišča v Evropi pa se soočajo z visoko zasedenostjo avtomobilskih terminalov. Dodatno tveganje za blagovne tokove, ki potujejo prek Sueškega prekopa, predstavlja morebitno zaostrovanje konflikta na Bližnjem vzhodu. Kljub temu smo poslovali nad pričakovanji, na obeh strateških blagovnih skupinah pa beležili rast pretovora,« je ob zaključku obdobja januar – september povzela predsednica uprave Nevenka Kržan.
V prvem devetmesečju so v Luki Koper sklenili dve pomembni naložbi – ureditev skladiščnih površin na območju kasete 5A in gradnjo novih priklopnih mest za kontejnerje za hlajeni tovor. Do konca leta bodo predvidoma zaključili še gradnjo novega zunanjega kamionskega terminala na Serminu. V teku so tudi aktivnosti za gradnjo 12. veza v drugem bazenu, skladišča 54 za jeklene proizvode in dveh sončnih elektrarn moči 3 megavate ter aktivnosti za poglabljanje morskega dna in testno premeščanje morskega sedimenta.
2024: Več pretovora in rast poslovanja
Družba Luka Koper bo po načrtih v letu 2024 dobro poslovala in bo predvidoma dosegla 324,5 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar predstavlja 7-odstotno rast glede na leto 2023. K doseženim višjim čistim prihodkom od prodaje bosta prispevala predvidena rast pretovora in rast prodajnih cen.
Rast načrtujejo na vseh segmentih. Na kontejnerskem bodo z 1.093 tisoč TEU zabeležili 3 odstotno rast, v skupini avtomobilov pa z 895 tisoč vozili ostali na ravni leta 2023. Z načrtovano rastjo na ostalih blagovnih skupinah se bo celoten ladijski pretovor v letu 2024, glede na leto 2023, povečal za 2 odstotka na 22,6 milijona ton.