Po skoraj dvajsetih letih, odkar je v Koper priplula prva potniška ladja, se mesto veseli novega koraka k izboljšanju pogojev za izvajanje ladijskega turizma, ne bo pa razočaral niti domačinov – v teh dneh se je namreč pričela gradnja novega potniškega terminala, ki bo stal na mestu, kjer je še pred kratkim stal šotor, namenjen mejnim in carinskim formalnostim. Ta je bil v dneh po prvo novembrskih praznikih odstranjen, na mestu pa že brnijo stroji, ki pripravljajo teren za izvedbo temeljev. Ta pomembni projekt, ki bo od izvajalca gradbeno-obrtniških del zaradi zelo kratkega časovnega roka terjal neomajno sodelovanje vseh deležnikov v gradnji in nekaj sreče z vremenom, prinaša trajnostno zasnovan objekt. Nova stavba pa bo omogočala tudi neprimerno boljše pogoje za prehod potnikov, hkrati pa bo postala pomemben prostor za lokalno skupnost in kraj, kjer se srečujeta kultura in dediščina Kopra. Spomnimo, da bo Mestna občina Koper le lučaj stran v kratkem pričela s prenovo nekdanjega skladišča soli Libertas, ki bo postalo novo kulturno stičišče mesta.
Gradnja na zgodovinskih temeljih
Nov terminal bo zgrajen na mestu nekdanjega skladišča državnih rezerv, kar projekt trdno zasidra v bogato zgodovino koprskega pristanišča. Ob rušenju starega objekta so ohranili temelje in pilote, na katerih bo zrasla nova stavba. S tem bo novi terminal simbolično in fizično povezan z dolgoletno pristaniško tradicijo mesta, kar obiskovalcem sporoča pomembnost ohranjanja kulturne in zgodovinske identitete.
Sodobna zasnova s pridihom ladijske arhitekture
Nova stavba bo po videzu in uporabljenih materialih navdihnjena z ladijsko arhitekturo, ki bo poudarila močno navezanost na morje in pristanišče. V konstrukciji, ki bo po besedah izvajalca, predhodno izdelana, bodo uporabljeni trajnostni materiali, predvsem les in jeklo v antracitno črni. Ta bo v kombinaciji z okroglimi stebri dajala stavbi robusten in hkrati eleganten videz. Novi terminal pa ne bo le funkcionalen, ampak tudi estetsko dovršen, trajnostno izgrajen ter usklajen z okoljem.
Prilagojena notranjost za različne uporabnike
Pritličje terminala bo namenjeno predvsem potnikom in bo omogočalo nemoteno izvajanje mejne kontrole. V njem bodo svoje prostore našle vse službe, potrebne za delovanje terminala, vključno s policijo in carino. Prvo nadstropje pa bo imelo popolnoma drugačen namen – tu bo velika panoramska terasa s kavarno, ki bo tako domačinom kot tudi obiskovalcem omogočala sproščeno druženje ob razgledu na pristanišče. Poleg tega bo tu urejena tudi nova protokolarna dvorana, kjer bodo potekali različni dogodki in sprejemi. Ta prostor obljublja, da bo postal priljubljeno zbirališče Koprčanov in gostov mesta, od koder se bo simbolično opazovalo prihod in odhod sveta.
Trajnostna zunanja ureditev in odprtost proti mestu
S projektom terminala se ne spreminja le zgradba, temveč tudi njena okolica, ki bo oblikovana v skladu z mediteransko krajinsko arhitekturo. Objekt bo dostopen prek treh vhodov – eden bo vodil proti morju, drugi proti avtobusnemu postajališču za izletnike, tretji pa proti staremu mestnemu jedru. Južna stena objekta bo zasajena z okrasnim zelenjem, ki se bo zlivalo z mestnim zelenjem, medtem ko bo okolica dopolnjena z drevesi in grmovnicami, značilnimi za mediteransko podnebje, osrednji element pa bodo borovci.
Z novo stavbo bo koprsko pristanišče pridobilo sodobno, funkcionalno in ekološko naravnano infrastrukturo, ki bo povečala kakovost turistične izkušnje, a hkrati poudarila pomen lokalne identitete.
V podjetju Makro 5 gradnje dodajajo, da jih še posebej veseli, kadar lahko projekte izvajajo v domačem okolju. Graditi na domačih tleh predstavlja veliko več kot le poklicno nalogo – predstavlja izjemno zadovoljstvo in hkrati prinaša dodatno odgovornost do lokalne skupnosti, v kateri živijo in delajo.