Pozor na spremembe pri poročanju DDV

S 1. julijem 2025 je v Sloveniji začela veljati pomembna sprememba na področju davka na dodano vrednost (DDV). Vsi davčni zavezanci morajo ob rednem obračunu DDV predložiti tudi evidence izdanih in prejetih računov, tako imenovani KIR (knjiga izdanih računov) in KPR (knjiga prejetih računov). Gre za novost, ki vpliva na vse zavezance, vključno s sobodajalci, ki oddajajo nastanitve prek spletnih platform, kot sta Airbnb in Booking.

Deli novico s tvojimi prijatelji

logo

Nova obveznost prinaša sistematično zbiranje in predložitev dveh evidenc. KIR zajema vse izdane račune, denimo račune gostom, KPR pa vse prejete račune, med drugim račune dobaviteljev ali provizije, ki jih zaračunajo tuje platforme. Evidence so sestavni del obračuna DDV-O in jih je treba oddati za vsako davčno obdobje. Če v določenem obdobju ne bo računov, se bodo predložile prazne evidence.

Oddaja je mogoča izključno elektronsko preko sistema eDavki. Ročen vnos neposredno v eDavke ni mogoč, zato je treba uporabiti računovodski program, uvoz datotek v formatu ZIP ali CSV ali pa brezplačno rešitev FURS MiniBlagajna, ki je namenjena predvsem manjšim zavezancem. MiniBlagajna omogoča ročni vnos računov znotraj aplikacije in njihovo elektronsko oddajo, kar bo za marsikaterega sobodajalca najprimernejša rešitev.

Prvič so morali evidence oddati mesečni zavezanci avgusta 2025 za julij, trimesečni zavezanci pa oktobra 2025 za tretje četrtletje. Ključno je, da so evidence oddane pravočasno, če pa so oddane najmanj tri delovne dni pred rokom, lahko FURS pripravi predizpolnjen obračun DDV-O in vam tega obračuna ni potrebno ročno oddajati, je pa v tem primeru potrebno obračun nujno pregledati, saj je zavezanec vseeno odgovoren za pravilno in pravočasno oddajo obrazca. Davčna uprava je določila tudi prehodno obdobje za obračune do 31. avgusta 2025, v katerem ne bo izrekala kazni za morebitne napake ali zamude, temveč bo zavezance predvsem opozarjala in jim nudila pomoč pri uvajanju sprememb.

Zlasti manjšim s.p.-jem in  sobodajalcem priporočamo, da pravočasno pregledajo, kako trenutno vodijo evidence in izberejo rešitev, ki jim najbolj ustreza – bodisi računovodski program bodisi MiniBlagajno. Smiselno je vzpostaviti rutino mesečnega zbiranja vseh računov, še posebej provizij tujih platform, ter redno komunicirati z računovodskim servisom, da bodo evidence vedno oddane pravilno in pravočasno.

FIDATA d.o.o.

Ankaranska c. 7b, 6000 Koper

Tel: +386 59 052 423

info@fidata.si

http://www.fidata