Bilo je 26. maja. Po poročanju portala N1 je bila ministrica na službeni poti v Ženevo. V sosednji Avstriji, na poti proti dunajskemu letališču, je službeno vozilo ministrstva storilo prekršek. Zaradi prehitre vožnje ga je po njihovih informacijah ujel radar. Kot je v navadi pri Avstrijcih, so na ministrstvo julija poslali poziv avstrijske policije.
A po ugotovitvah portala se je ministrstvo za digitalno preobrazbo na poziv avstrijske policije odzvalo tako, da je poslalo dopis slovenskemu veleposlaništvu na Dunaju s pozivom, naj pristojne avstrijske organe zaprosi, da odstopijo od morebitnega pregona oziroma kaznovanja voznika, češ da je bil na avstrijski avtocesti zastoj, zato je službeno vozilo ministrstva obtičalo v koloni. Da ministrica z delegacijo ministrstva ne bi zamudila leta, pa je bil voznik službenega avtomobila “primoran prižgati modre luči”.
Ob poskusu, da bi se izognili kazni za prehitro vožnjo, je ministrstvo v dopisu, ki ga je podpisala državna sekretarka Aida Kamišalić Latifić, razkrilo, da se je ministrica Stojmenova Duh po avstrijski avtocesti peljala z modrimi lučmi. Kar pa, izpostavljajo na portalu, kot je razbrati iz navedb ministrstva za zunanje in evropske zadeve (MZEZ), razen v primeru, ko je slovensko vozilo vključeno v tujo varovano kolono, ni dovoljeno.
Slovenski veleposlanik na Dunaju Aleksander Geržina je to v odgovoru ministrstvu za digitalno preobrazbo tudi jasno zapisal in poudaril, da uporaba modrih luči v situaciji, v kateri se je znašla ministrica Stojmenova Duh, ni dovoljena niti v Sloveniji, na ozemlju tuje države pa jih slovenska vozila sploh ne bi smela uporabljati, so zapisali na N1.
V Sloveniji tuji državni organi ne smejo uporabljati modrih luči
Z vprašanjem, kako je z uporabo modrih luči na vozilih slovenskih ministrstev v tujini, so se zato obrnili tudi na slovensko policijo. Tam so za N1 dejali, da zakonodaje, ki v Avstriji ureja področje uporabe modrih luči na vozilih s prednostjo, ne poznajo, ob tem pa dodali, da “v Sloveniji tuji državni organi na svojih vozilih ne smejo uporabljati teh signalov, razen v primerih čezmejnega zasledovanja pobeglega vozila, ki je urejeno z bilateralnim sporazumom med posameznima državama”.
Kot so za N1 povedali na zunanjem ministrstvu, so glede zaprosila ministrstva za digitalno preobrazbo, naj veleposlaništvo na Dunaju pristojne avstrijske organe zaprosi za odstop od morebitnega pregona prekrška, veleposlaništvu na Dunaju odgovorili, da MZEZ ne vidi ustrezne pravne podlage za oprostitev kazni. “Vozilo je vozilo samo, torej ni bilo vključeno v varovano policijsko kolono, in je zato lahko vplivalo na hitrost vožnje,” je navedlo zunanje ministrstvo. Veleposlaništvu v Avstriji je predlagalo, naj ministrstvu za digitalno preobrazbo svetuje, “da z vidika ugleda Republike Slovenije kazen poravna”.
Ministrica trdi, da niso naredili ničesar narobe
Medtem ko tudi nekateri aktualni ministri ravnanje kolegice ocenjujejo kot “nedopustno”, pa ta vztraja, da na ministrstvu niso naredili nič narobe. Ob tem pa s prstom kaže na Generalno policijsko upravo in na tamkajšnji Center za varovanje in zaščito (CVZ), ki mu je ministrstvo za digitalno preobrazbo v vednost poslalo dopis, naslovljen na veleposlaništvo na Dunaju. “Zaposleni na ministrstvu so ravnali v skladu z ustaljenim protokolom sodelovanja s Centrom za varovanje in zaščito. Voznik je modre luči v dani situaciji (daljši zastoj) vklopil šele po posvetovanju z inšpektorjem tega centra, ki mu je tako ravnanje svetoval,” so za N1 navedli na resorju za digitalno preobrazbo.
MZEZ so na portalu še vprašali, ali so se ministrstva doslej že obračala na veleposlaništvo z željo, naj organe tuje države pozove k odstopu od morebitnega pregona, in prejeli pritrdilni odgovor samo za primere, “ko je tuja država najvišjim slovenskim predstavnikom zagotovila varovano policijsko spremstvo in voznik vozila, s katerim je bil storjen prekršek, ni mogel vplivati na hitrost varovane policijske kolone.”
Na policiji so komunikacijo voznika Stojmenove Duh z inšpektorjem Centra za varovanje in zaščito potrdili, a hkrati dodali, da je dosedanje preverjanje pokazalo, da ostale navedbe ministrstva za digitalno preobrazbo ne držijo.
Po besedah nekaterih virov, navajajo na N1, naj bi komunikacija med voznikom Stojmenove Duh in inšpektorjem CVZ res potekala drugače, saj naj bi inšpektor CVZ vozniku pojasnil, da v tujini ne sme uporabiti modrih luči, če se bo za to vendarle odločil, pa je odgovornost njegova. Prav tako je v policijskih vrstah mogoče slišati, da se voznik, ki vozi ministrico Stojmenovo Duh, tudi v Sloveniji rad zateče k uporabi modrih luči.
Ali je torej ministrstvo plačalo kazen?
“Voznik, ki je omenjenega dne vozil službeno vozilo ministrstva, je avgusta letos avstrijskim organom posredoval vse potrebne informacije, na podlagi katerih doslej ni bilo ugotovljenih nepravilnosti,” so za N1 povedali na ministrstvu za digitalno preobrazbo.