Elektronsko cestninjenje naj bi do konca leta 2026 pri naših južnih sosedih nadomestilo klasične cestninske postaje, ki bodo postopoma odstranjene.
Kot je danes dejal hrvaški minister za promet Oleg Butković, gre za “zgodovinski pomen” tega projekta, ki ga je opisal kot “mejnik za celoten hrvaški avtocestni sistem”. Novi sistem cestninjenja bo po njegovem imel “pomemben vpliv tudi na turizem”, saj naj bi izboljšal izkušnjo potovanja za tuje obiskovalce.
Elektronsko cestninjenje za pravičnejše plačevanje
Elektronsko cestninjenje, ki naj bi ga na hrvaških avtocestah uvedli do konca leta 2026, bo temeljilo na prostem prehodu in samodejnem odčitavanju registrskih tablic ali naprav ENC (to so majhne elektronske naprave, ki omogočajo avtomatizirano plačevanje cestnin na avtocestah). Z novim sistemom se nihče ne bo mogel izogniti plačilu cestnine, tisti, ki bodo poskušali, pa bodo po besedah hrvaškega ministra kaznovani.
Elektronsko cestninjenje tudi na istrskem Ipsilonu
Novi sistem, ki bo omogočal prehod do 3000 vozil na uro, bo nameščen vzdolž 1341 kilometrov hrvaških avtocest, ki jih upravljajo HAC, Avtocesta Zagreb-Macelj in Bina Istra, kar vključuje tudi istrski Ipsilon.
Cestninjenje bo potekalo elektronsko, brez omejitev v prometu oziroma potrebe po ustavljanju vozil na začetku ali koncu cestninskega odseka.
Skupna vrednost naložbe v elektronsko cestninjenje znaša 80 milijonov evrov, projekt pa bo v celoti financiran z evropskimi sredstvi.