Prva »zelena« ladja s pogonom na metanol pristala v koprskem pristanišču

Danes je v koprsko pristanišče priplula prva ladja, ki kot pogonsko gorivo uporablja »zeleni« metanol in je do okolja prijaznejša.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Vsako leto 100.000 plovil, ki jih poganja 300 milijonov ton goriva, premakne 11 milijard ton blaga po celem svetu. To pomeni, da pomorski promet vsako leto prispeva približno 1.076 milijona ton emisij CO₂ – kar predstavlja približno 3% globalnih emisij toplogrednih plinov.

Danes je v koprsko pristanišče priplula prva ladja, ki kot pogonsko gorivo uporablja »zeleni« metanol in je do okolja prijaznejša. Kot je povedal Ivič Vodopija, direktor za vzhodnoevropske države pri skupini AP Moller Maersk, ”Astrid Maersk je pomembna prelomnica na področju trajnosti in skrbnega odnosa do okolja.”

 

 

448138017 1887043648477524 3613195691586293621 n

 

Ladja Astrid Mærsk, , ki kot pogonsko gorivo uporablja »zeleni« metanol, nosi ime po Astrid Ugglavnukinji Ane Maersk Mc-Kinney Uggla.

Luka Koper je v zadnjih letih na trajnostni poti naredila pomembne korake, pravi član uprave Gregor Belič, ki dodaja, da bo Luka Koper v prihodnjih letih postala zeleni evropski portal – Green European Gateway.

Takšni projekti so zelo pomembni v današnjem času, ko se borimo z globalno ekološko krizo. Župan Mestne občine Koper Aleš Bržan je poudaril pomen takega projekta tudi za lokalno skupnost.

Do leta 2040 ima podjetje Maersk v načrtu prilagoditi vse svoje ladje trajnostnemu načrtu, dolgoročni cilj za leto 2050 pa je, da bodo vse ladje na svetu imele emisije onesnaževal enake nič.

Kaj je ”zeleni” metanol?

“Zeleni metanol” je termin, ki se nanaša na metanol, ki je proizveden iz obnovljivih virov energije, kot so obnovljivi viri električne energije, biomasa ali drugi ogljično nevtralni viri. Ta metanol ima manjši ogljični odtis in je okolju prijaznejša alternativa konvencionalnemu metanolu, ki se pridobiva iz fosilnih goriv, kot je nafta ali zemeljski plin.