Na Radiu Capris ste že od samega začetka. Kako se je radio kot medij spremenil v teh 30 letih?
Spremenilo se je skoraj vse. Na začetku v studiu nismo imeli niti računalnika, vse se je vrtelo z vinilnih plošč, kaset in CD-jev, tudi programska shema je bila povsem drugačna. Začetna ekipa je štela približno 50 oseb, večinoma samoukov, zanesenjakov, dijakov oz. študentov, današnja je nekako štirikrat manjša. Radio kot medij se je v zadnjih letih torej zelo spremenil in nimava toliko prostora, da bi se dotaknila čisto vsega, bi pa poudaril, da so se precej spremenile tudi navade ljudi, ki jim mora radio kot medij ves čas slediti in se prilagajati času.
Začeli ste v majhnih prostorih poleg nogometnega igrišča v Šmarjah, danes ste v sodobnih studiih v centru Kopra …
Prvi studio je bil v resnici del slačilnic nogometnega kluba, v njem pa smo preživeli dobro leto. Kmalu je bila logična selitev v večje prostore, sprva v stavbo Rižanskega vodovoda, leta 2000 pa v nove prostore na Ulici 15. maja. Tudi te studie smo nekako prerasli. Lani smo si uresničili dolgoletno željo in prišli v sam center Kopra, v še enkrat večje prostore, ki so danes, to lahko rečem, najsodobnejši radijski prostori v državi. Poslušalci nas vidijo v studio, mi pa jim pomahamo na ulico. Tako, kot smo si vedno želeli. (smeh)
Zdajšnji studio je res velik, omogoča veliko novega, a nič manj pomembna nista udobje in počutje zaposlenih. Zagovarjam, da se morajo zaposleni v službi počutiti čim bolj sproščeno, saj se to bržkone odraža tudi pri samem delu, idejah in nenazadnje rezultatih. No, tudi zato smo v nove prostore umestili »domačo« kuhinjo, mini dnevno sobo, delovnike nam lepša tudi psička Zoom …
Organizirate številne dogodke, pri katerih izstopajo koncerti. Vam je kateri od Caprisovih koncertov še posebej ostal v spominu?
Dva. Prvi je koncert ene najpopularnejših italijanskih pevk Elise, ki smo ga v Kopru organizirali leta 2006, drugi pa koncert Parnega Valjka pred osmimi leti, ki velja tudi za našega najuspešnejšega. Pokojni Aki ga je uvrstil med TOP 10 svoje 40-letne kariere in to izjavo si štejemo v čast.
Zelo uspešno ste se lotili tudi organizacije zabav na morju …
Caprisov boat party je edini tovrstni projekt pri nas in kot tak je postal paradni konj Caprisovega poletja. Ta dogodek postaja celo bolj prepoznaven od naših koncertov in letos ga bomo organizirali že četrtič. Bi pa tukaj vseeno omenil še manjše projekte, na katere smo res zelo navezani. Sobotni pohodi, ki smo jih poimenovali El Panino, v letošnjem letu podirajo rekorde po udeležbi, neverjeten odziv smo jeseni imeli na jutranji koncert Matjaža Jelena v Snack Baru, prihaja še Kamijončin, s katerim obiskujemo vasi v zaledju in razveseljujemo domačine … Dejansko nam je v velik izziv organizacija manjših dogodkov, s katerimi pridemo čim bliže doma naših poslušalcev ali če se pošalim, skoraj na njihovo dvorišče. Ta neposreden stik s poslušalci imamo s sodelavci nekako najraje.
Dotakniva se še dobrodelnosti, po kateri je vaša radijska postaja zelo poznana. Kako nastajajo vaše dobrodelne akcije?
Ko in če je potrebno, tudi »iz danes na jutri«. Tako se je zgodilo v primeru malega Krisa, ko smo v rekordnem času soorganizirali dobrodelni koncert v dvorani koprske osnovne šole. V lokalnem okviru nikoli ne zavrnemo prošnje za pomoč, vedno pa vsako zgodbo skrbno preverimo in se nato odločimo, kaj lahko kot medij naredimo. Vsako leto decembra organiziramo dobrodelno akcijo Hladilnik toplega srca, kjer smo iz leta v leto uspešnejši, moram pa tukaj jasno poudariti, da brez aktivne pomoči lokalnega prebivalstva, tudi šol, zavodov, lokalnih podjetij, celo zdravstvenega osebja, gasilcev in policistov, ki prinašajo dobrine za socialno ogrožene, našega cilja ne bi mogli uresničiti.
Letos decembra boste dopolnili 30 let delovanja. Pripravljate kaj posebnega?
Ideje se sicer že snujejo, konkretni projekti pa še niso izdelani, ker smo trenutno osredotočeni predvsem na poletje, ki je za našo ekipo najbolj deloven letni čas.
A ni poletje za medije običajno čas počitnic in obdobje za nabiranje novih moči?
(smeh) V našem primeru ne, saj gre za našo glavno sezono, kot je to praksa pri številnih drugih dejavnostih v slovenski Istri. Dela je takrat največ … Vsak dan oddajamo s plaž, pripravljamo afterwork zabave, prisotni smo pri številnih lokalnih prireditvah, nenazadnje pa se takrat odvije tudi že omenjeni boat party. Si pa z ekipo nekoliko več prostih dni privoščimo septembra, tako da se naša nova sezona običajno prične s 1. oktobrom.
Koliko ljudi pravzaprav ustvarja program in vse te projekte?
Skupno število članov ekipe je 15, od teh je redno zaposlenih 9.
V programu lahko slišimo nekaj novih glasov …
Drži. Povečali smo število redno zaposlenih, sočasno pa osvežili program in dobili dodatne moči v informativnem delu programa.
Katere so bistvene novosti?
Najbolj pomembna je konkretna osvežitev jutranjega programa. V jutranji ekipi sta že prepoznavna radijca Žiga Rustja in Manca Hribovšek, katerima se je pridružil nov član ekipe Aljaž Udovič. Spremembe so tudi v popoldanskem programu, Klara Beltram je namreč odšla na porodniški dopust, zato jo je za eno leto zamenjal Žiga Pangos, član naše ekipe voditeljev že od leta 2021.
Poleg smeha, zabave in različnih izzivov, ki se jih ekipa loteva vsak teden, z letošnjo pomladjo več poudarka dajemo tudi na zgodbe in ljudi, ki so del našega okolja. Pred mikrofon je jutranja ekipa denimo povabila Erika, legendo koprskih ulic, svoj mini koncert pa je imel tudi Andrea Dilič, ki je svojo strast našel v nastopanju na koprski promenadi. Svetovni dan Downovega sindroma smo obeležili s prav posebno gostjo, ki je na obisk prišla iz Podgrada. Gre za našo zvesto poslušalko Alenko Hrabar, ki jo naša ekipa vsaj enkrat v letu obišče tudi pri njej doma. Alenka je čudovita oseba, ki ji Radio Capris pomeni vse, z njim se zbudi in tudi zaspi. Nam pa je v veselje, da smo lahko del njenega življenja … Sicer pa bodo v jutranjem programu odslej z nami tudi glasbeniki, ki bodo z manjšimi koncerti prebujali poslušalce. Minuli četrtek nas je že obiskal Jan Plestenjak. To je smer, v katero bomo šli z novim konceptom jutranjega programa in obljuba je, da v naslednjih mesecih za poslušalce pripravimo še vrsto novih vsebin in projektov, ki jih na našem radiu doslej morda še niso bili vajeni …
Vaš slogan Obala je zakon odmeva na vsakem koraku. Kljub temu pa vas nekateri pozivajo, da ga zamenjate. Lahko v prihodnje pričakujemo, da boste besedo Obala zamenjali z Istra?
To vprašanje sem pričakoval. Veliko razmišljanj je bilo in jih je še vedno na to temo, a menjava slogana je nekaj, kar terja poglobljene premisleke in predvsem čas. Tukaj še nismo sprejeli končne odločitve. Vsaj v tem trenutku slogan ostaja, po njem nas poznajo res povsod.
Nastala je celo peticija, s katero vas pozivajo k takojšnjemu umiku te besede iz radijskega etra …
V treh mesecih jo je podpisalo nekaj več kot 100 ljudi, s tem da so avtorji povezavo do peticije objavili na vseh ključnih mestih na socialnih omrežjih in ni ostala neopažena. Na drugi strani pa imamo na voljo javno anketo, kjer 1000 posameznikov želi, da nadaljujemo z uporabo besede Obala, za uporabo besede Istra pa jih je okrog 60. Kaj bi vi naredili na našem mestu? Ničesar ne izključujem, ampak zgolj ponavljam, da teh odločitev ni mogoče sprejemati nepremišljeno in hitro. Pa da ne bo narobe razumljeno, saj absolutno spoštujemo argumente tistih, ki bi besedo Obala za vselej umaknili iz radijskega etra. Vsako opazko v tej smeri skrbno preučimo, lahko pa povem, da v samem radijskem programu, sploh ko gre za informativni del, že nekaj let dosledno uporabljamo poimenovanje slovenska Istra.
Številni mediji so se v času covida zaradi upada prihodkov od oglaševanja soočali z velikimi težavami, mnogi posledice čutijo še danes … Kako je bilo pri vas?
Stresno. (smeh) Smo se pa kar hitro prilagodili in ubrali pot, s katero smo prebrodili prve tri najbolj kritične mesece. K sreči je šlo kmalu po tem vse strmo navzgor. Leti 2021 in 2022 sta bili poslovno najboljši do zdaj, to pa nam je omogočilo kadrovske okrepitve in selitev v nove poslovne prostore. Tudi število poslušalcev se je po epidemiji konkretno povečalo in je danes tudi do trikrat višje, kot je bilo še pred desetimi leti. Na rezultate zadnjih dveh let smo res zelo ponosni, saj smo kot podjetje rasli na več ravneh.
Nikoli nismo dobili pravega odgovora na vprašanje, kaj se je zgodilo pred desetimi leti, ko je Tomaž Klepač, prepoznavni Caprisov voditelj, zapustil Radio Capris. Ta vest je takrat kar pošteno razjezila nekatere vaše poslušalce. Ali nam lahko danes iz prve roke zaupate, zakaj je prišlo do tega?
Šlo je za eno večjih prelomnic za Radio Capris in ni bilo lahko. Veliko je bilo slabe volje, predvsem na socialnih omrežjih, in nekateri so celo zahtevali moj umik. Nikoli nisem imel priložnosti povedati, da sam nisem bil odgovoren za odhod Tomaža Klepača in Iztoka Gustinčiča. Oba sta se odločila sprejeti ponudbo nacionalne radijske postaje in kljub moji želji in poskusom, da bi sodelavca zadržali v ekipi, takratni direktor z njima ni uspel najti dogovora za nadaljevanje sodelovanja.
Kaj se je zgodilo po tem?
V zgolj enem mesecu smo bili primorani vse obrniti na glavo, garali smo od jutra do večera, na pomoč poklicali okrepitve, najeli svetovalce … Radio se je nato precej spremenil, začeli smo delati raziskave trga in našli novo, drugačno pot, ki se je izkazala za še bolj uspešno. Dejansko lahko danes brez težav potrdim rek, da vsaka kriza predstavlja priložnost za rast in razvoj. Smo pa za prve prave rezultate potrebovali kakšno leto.
Ampak nobena skrivnost ni, da vaša radijska postaja išče novega lastnika. Med potencialnimi kupci se omenjajo tudi lokalni politiki in gradbinci …
Ne gre za nobeno novost, saj zgodba traja že nekaj let. Določeni postopki z nekdanjim lastnikom so zadeve zelo upočasnili. Kdaj bo radio dobil novega lastnika, pa trenutno še ni jasno.
Kako je sploh prišlo do tega, da Radio Capris išče novega lastnika?
Podjetje, ki je lastnik radia, je pred nekaj leti pristalo v stečaju, ampak ne zaradi Caprisa samega. Zakaj je do tega prišlo, na tem mestu ne morem govoriti. Lahko pa zatrdim, da je Radio Capris bilo ves čas zelo zdravo podjetje, poslovalo je dobro, vsekakor pa vselej skladno z zastavljenimi cilji. Kot sem že omenil, pa so ti cilji kar občutno preseženi, predvsem v zadnjih dveh letih, kar je v teh za vse medije razburkanih časih res izjemen dosežek. Vsekakor so ti rezultati zasluga celotne radijske ekipe.
Pa dajva še malo ostati pri tej temi. Kakšnega lastnika si želite?
Pričakovanje celotnega kolektiva gre v smer, da bo radio prevzel nekdo, ki ta medij razume, ki se zaveda vloge in nenazadnje tudi vrednosti, ki ga ima v tej regiji in tudi širše. Iskreno upam, da so nameni potencialnih novih lastnikov to radijsko postajo razvijati in ji pustiti, da ostane neodvisna in samostojna.
Se bojite vstopa politike v vaš medij?
Kljub nekaterim podtikanjem, običajno se to dogaja pred lokalnimi volitvami, je bil Radio Capris ves čas politično neodvisen medij. Seveda si take pozicije z ekipo želimo tudi za naprej.
Kako na Caprisu izbirate glasbo?
V zadnjih letih smo s pomočjo raziskav do potankosti spoznali našo ciljno publiko in vsebine pa tudi glasbo prilagodili najširšemu krogu prebivalcev v slovenski Istri. Vsaka pesem, ki jo slišite v našem programu, se tam ni znašla po naključju, razen izjemoma, ko si voditelj »mimo pravil« privošči kakšno pesem po svojem okusu.
Ampak radijskim postajam, tudi vaši, se na družbenih omrežjih velikokrat “očita” ponavljanje pesmi …
V prvih letih delovanja je tudi Radio Capris vrtel uspešnice po principu “mešano na žaru”. Ta koncept danes ne bi bil vzdržen. S pojavom radijskih postaj, ki so program pripravljale na podlagi raziskav trga, smo se bile primorane tudi lokalne radijske postaje prilagoditi nekakšni novi realnosti. Tiste, ki se niso želele ali se pač niso znale, niso preživele. Kljub temu da poslušanost radia globalno še vedno narašča, konkurenca zdaj niso več samo druge radijske postaje, slišne v neki regiji, temveč radii z vsega sveta, pa tudi številne platforme, kot so Spotify, YouTube in tako naprej. Zato smo pri izboru pesmi zelo selektivni in tudi sami že vrsto let izvajamo raziskave med prebivalci naše regije. Seveda nekomu ni všeč, da vrtimo eno pesem, drugi bi jo imel na “repeat”. Nekomu ni všeč, da vsako uro predvajamo novice, nekdo tretji bi želel poslušati daljše informativne oddaje. Nekomu ni všeč nič, kar ponujamo, zato posluša Radio Koper. In to je edino prav. Vseeno bi poudaril, da se glasba na Radiu Capris močno razlikuje od drugih radijskih postaj, veliko je italijanske glasbe, primorskih hitov in tudi voditelji včasih presenetijo s kakšnim »cukrčkom,« kot sem že prej dejal. Sicer pa je pri radiu glasbeni izbor nekako glavna jed, priloge so pa tiste, ki ustvarijo razliko.
Na plakatu, ki je v tem trenutku za vami, piše: “Sprejmemo čisto vsako kritiko in skušamo biti vedno boljši, vedoč, da ne bomo nikoli zares na cilju!”
Na plakatu zraven pa tudi: “Smo veseli, a nikoli zares zadovoljni!” (smeh) To je naše vodilo, ki ga celotna ekipa zasleduje pri svojem delu. Imamo zelo pozorne in aktivne poslušalce, ki se odzivajo na program in projekte, med njimi so seveda tudi kritike. To je normalno. Sicer pa vedno, ampak res vedno, odgovorimo na vsako mnenje ali kritiko in te tudi skrbno preučimo. Tako delujemo že od nekdaj in mislim, da je to edina prava pot.
Kakšna prihodnost čaka Radio Capris?
Poslušalci so na to blagovno znamko zelo navezani. Identificirajo se z radijskimi voditelji, naši prostori so od nekdaj odprti za javnost, k nam lahko poslušalci pridejo kadarkoli, četudi samo na kavo. Vse sprejmemo odprtih rok. V tem smo posebni, da ne rečem drugačni. Po raziskavah Caprisu kaže, da je v širšem merilu najbolj zaupanja vredna radijska postaja. V ciljni skupini nas vsak dan posluša 50 % prebivalcev slovenske Istre, pred časom je ta delež znašal celo 60 %, kar je med lokalnimi radijskimi postajami rekord v slovenskem merilu. Te rezultate je pridelala celotna ekipa, ki pa je v resnici maloštevilna. Ravno zato je v mojih očeh zlata vredna.
Ko me pa sprašujete o prihodnosti, bom rekel, da se bo Capris zagotovo še krepil na vseh področjih, nekatera so za nas sicer še nedotaknjena, a ravno selitev v nove prostore nam ponuja možnost, da jih raziščemo. Prepričan pa sem, da bo ta radio še utrdil pozicijo, ki jo ima na trgu, vse več poudarka bo na video vsebinah in seveda projektih ter dogodkih, ki jih imajo domačini najraje.