Podjetje Surf d.o.o. Portorož je leta 1992 ustanovil Franc Kraševec. Poslovna ideja se mu je utrnila, ko mu je sanitarni inšpektor sredi poletne sezone zaradi neizpolnjevanja higienskih standardov zaprl gostinski lokal, ki ga je imel v najemu v Piranu. Lokal je slovel po dobrih pizzah in prijazni postrežbi. Ob prisilnem zaprtju lokala se je soočil z dejstvom, da na slovenski obali ni podjetja, ki bi gostincu v takšni situaciji nudilo pomoč. In tako se je porodila poslovna ideja z jasnim poslanstvom: »Pomoč poslovnim partnerjem pri vzpostavljanju in vzdrževanju ustrezne higiene v gostinskih in drugih objektih.«
V vlogi direktorja je Franc vodil podjetje 28 let, pri tem so mu ob strani stali žena Zvezdana ter sinova Alex in Andrej, ki sta že v rani mladosti spoznala prednosti in slabosti podjetniškega življenja, saj je bil njun oče pogosto odsoten, na službeni poti ali na sestankih. Kljub zavedanju, da je podjetniško delo naporno, sta se oba odločila za študij podjetništva in ga tudi uspešno zaključila.
Surf je družinsko podjetje, ki ga od leta 2020 vodita sinova Andrej Kraševec kot direktor in Alex Kraševec kot vodja financ in prodaje. »Predajo vodenja podjetja sinovoma sem načrtoval za leto 2023, vendar me je novonastala situacija (pandemija) spodbudila, da sem se za ta korak odločil tri leta pred zastavljenim rokom. Lani, v začetku februarja, sva z ženo zbolela kljub temu, da sem se novembra 2019 cepil proti gripi. Okrevanje je bilo počasno in zahtevno. Sedaj predvidevava, da sva imela Covid-19. Danes ostajam v vlogi predsednika nadzornega sveta, tako da sem v podjetju še vedno aktiven. S svojo odločitvijo sem zadovoljen, saj sinova vodita podjetje v novo obdobje z veliko zagona in pozitivne energije,« pravi Franc.
Po 30. letih uspešnega delovanja je dozorel trenutek, ko mlajša generacija prevzema odgovornost za prihodnost družinskega podjetja in zaposlenih.
In kaj je Surf d.o.o. danes?
Ob vstopu je že pri recepciji razvidno, da gre za družinsko vodeno podjetje, saj smo bili sprejeti zelo domače, kljub upoštevanju vseh preventivnih protokolov za zaščito pred virusom Covid-19 (maske, izmerjena telesna temperatura, dezinfekcija rok, prezračeni prostori). Zase pravijo, da jih vsa ta leta vodijo skupne vrednote in jasno zastavljeno poslanstvo, ki se v teh časih pozna tako pri zadovoljnih kupcih kot pri zaposlenih.
Poslanstvo: pomoč poslovnim partnerjem pri vzpostavljanju higienskih, okolju prijaznih in ekonomsko vzdržnih rešitev.
Največji poslovni uspeh v tem zahtevnem obdobju gre pripisati dejstvu, da niso niti en sam dan pustili kupcev v negotovosti. Storili so vse, da bi lahko poslovali, čeprav v zmanjšanem številu in z mnogimi omejitvami. In res drži pregovor, da pravega prijatelja spoznaš v težkih časih. Panoga hotelov, restavracij in cateringov, ki je ena močnejših v SURF-ovem segmentu kupcev, je v času pandemije utrpela največjo škodo. Z zaupanjem v prihodnost Pripravljeni, z dobro ekipo in zvrhano mero optimizma se veselijo odprtja vseh za turizem ključnih dejavnosti pred poletno sezono. Pripravljeni so na izzive, ki jih prinaša nova realnost. Že pogled na delovno vnemo in dobro voljo zaposlenih na vseh oddelkih podjetja priča o tem, da imajo prave ljudi na pravih delovnih mestih.
Kupcev nismo pustili v negotovosti niti en dan, naredili smo vse, da so lahko nemoteno poslovali.
Alex Kraševec: »Z razglasitvijo pandemije oz. že kak teden prej, smo se soočili z izjemnimi pritiski kupcev po nabavi razkužilnih sredstev, mask in rokavic, na drugi strani pa z oteženo dobavo ter zaostrenimi pogoji poslovanja (razdalje, brezstične dobave, negotovost,…). Bilo je kot vojno stanje, telefoni niso prenehali zvoniti, maili so se nabirali in pred vrati smo imeli vrsto ljudi, ki so pričakovali, da jim bomo pomagali.«
Rešilo nas je večletno vlaganje v spletno platformo www.ecoshop.surf, katere prodaja je s trenutkom zaprtja trgovin poskočil za 232%.
Bogo Novak: “S Frenkom sodelujem že od leta 1990, ko sem skrbel za dnevne nabave v Surf baru. Danes sem vodja skladišča in logistike v podjetju.”
Po uvodnem »poslovnem neurju« je prišlo do karantenskega zatišja. V tem času so veliko razmišljali, kako optimizirati poslovanje v cilju prilagajanja delovnih pogojev za sodelavce in boljše izkušnje kupcev.
»Vzpostavili smo sprejemno pisarno, kjer je možno varno opraviti lasten prevzem blaga, naročenega prek spleta ali telefona oziroma oddati naročilo v živo. Tako smo naše sprejemne pisarne razbremenili zunanjih obiskovalcev in pridobili prostor za video sestanke, ki so postali nova normalnost. Sodelavci iz Celja in Ljubljane sodelujejo na sestankih, ne da bi pri tem izgubljali dragocene ure na cesti.«
Kljub vsem pretresom, negotovostim in spremembam, je bilo za poslovanje podjetja leto 2020 dobro, vendar temu ne bi bilo tako, če bi v krizno obdobje vstopili brez spletne prodaje.
Andrej Kraševec: »Rast spletne prodaje nas je spodbudila k usmerjanju na nove trge (Avstrija, Nemčija, Poljska, Belgija), kjer beležimo vzpodbudne rezultate. Spletna trgovina je namenjena končnim uporabnikom, torej vsakemu, ki čisti in uporablja toaletni papir. V aprilu bomo pripravili dneve odprtih vrat. Vse, ki nas bodo obiskali, čaka uporabno presenečenje. Zavedamo se, da sta za našimi kupci izjemno težki zimi stagnacije in želimo si, da čim prej odprejo svoja vrata.«
Covid-19 situacija je bila za nas priložnost za izboljšave in inovacije.