Sedem kilometrov tira že položenega

Na trasi drugega tira med Divačo in Koprom je položenih pet kilometrov tira na togi podlagi in dva kilometra klasičnega tira na gredi.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Prav v teh dneh so zaključili tir na togi podlagi v predoru Mlinarji (T7), pred tem pa je bil uspešno položen tudi v predoru Škofije (T8). Gradnja drugega tira tako dobiva vse bolj otipljivo podobo, saj nov mejnik na trasi pomeni korak bližje sodobni železniški progi.

Dolžina trase drugega tira znaša 27 kilometrov, od tega bo kar 23 kilometrov opremljenih s tirom na togi podlagi. Klasični tir na gredi bo izveden na odprtem delu trase, skupaj z izvlečnim tirom ga je trenutno  položenega dva kilometra. 

Tir na togi podlagi je sodobna oblika proge, ki jo uspešno uporabljajo po vsem svetu, največkrat se vgrajuje v predorih in na viaduktih. Takšen tir mora biti izveden do milimetra natančno, zato velja za tehnično zahtevnega, vgradnja zahteva visoko usposobljene izvajalce, natančno načrtovanje ter stalen nadzor kakovosti. Predvsem v fazi obratovanja pa tak tir omogoča nižje stroške vzdrževanja, ker niso potrebne daljše zapore prog za vzdrževanje.

Na določenih odsekih proge drugega tira je bil pod tirom na togi podlagi vgrajen tudi sistem za blaženje hrupa in vibracij. Družba 2TDK si namreč želi, da bi nova železniška infrastruktura čim manj vplivala na kakovost življenja ljudi, ki živijo v bližini nove proge. Sistem, ki bo omilil vibracije vlakov, se je vgradil pod naseljema Plavje in Dekani, enaka rešitev pa je predvidena pod naseljem Lokev. 

Z vsakim novim metrom tira se približujemo cilju – sodobni železniški povezavi med notranjostjo države in koprskim pristaniščem, ki bo hitrejša, varnejša in prijaznejša do okolja.