Zaradi zastojev na cestah, ki preko Šmarij ali Izole in Strunjana vodijo proti Hrvaški, se mnogi vozniki poslužujejo lokalnih cest, kar so sicer pristojni v minulem obdobju omejili tako, da so postavili dodatne table in nadzor, ki opozarja na to, da so lokalne ceste namenjene lokalnemu prometu in da kršitelj lahko prejme tudi globo.
Vseeno smo istrske občine vprašali, ali so v načrtu kakšne širitve cest, a kot po pravilu pravijo, da je za to zadolžena država.
“Vse moči usmerjamo v to, da bi nam država prisluhnila in hitro cesto izvzela iz sistema cestninjenja. Prepričani smo namreč, da sedanjih prometnih zastojev na lokalnih cestah ne bi bilo oziroma bi bili ti bistveno manjši, če bi bile državne ceste urejene in na hitri cesti od nekdanjega mejnega prehoda Škofije do predora Markovec ne bi bilo vinjetnega sistema cestninjenja,” odgovarjajo na koprski občini.
Širitev ne bo do naslednjega poletja
V Kopru dodajajo, da so v načrtu države sicer širitev Šmarske ter Srminska in Bertoška vpadnica, ki bodo tudi prispevali k pretočnosti prometa, vendar ti projekti ne bodo nared do naslednjega poletja.
“Naj poudarimo, da na MOK občinske ceste načrtujemo in rekonstruiramo za potrebe lokalnega, ne pa tranzitnega prometa, ki ga mora prevzeti državna cesta,” so še zapisali v Kopru, v Izoli pa podobno odgovorili v ustnem sporočilu. Iz občine Piran nam na naše vprašanje niso odgovorili.
Več o tem, kako se istrske občine spopadajo s prometnimi ureditvami znotraj mestnih središč, pa boste lahko brali v naslednji številki našega časopisa OBALAplus, ki izide prihodnjo sredo, 30. avgusta.