Na dan 24. julija lani, nekaj minut pred 10. uro dopoldne, se je nad Portorožem skoraj zgodila resna letalska nesreča. V zraku sta se nevarno približali dve letali, eden od njih je bil Piper PA-38 (Tomahawk) iz Aerokluba Portorož, ki je izvajal šolski let. V bližini je pristajalo letalo Zlin 143, ki ga uporablja slovenska vojska.
Zakaj se je skoraj zgodila letalska nesreča?
Incident se je začel, ko je posadka Tomahawka, sestavljena iz inštruktorja in učenca, zaprosila za dovoljenje za vzlet na stezi 33 Portoroškega letališča, medtem ko so nad letališčem že krožila druga letala. Kljub navidezni gneči, je kontrolor zračnega prometa, ki je tisti dan prekinil dopust zaradi povečanega obsega dela, odobril vzlet.
Med vzpenjanjem Tomahawka je prišlo do nevarnega križanja poti z letalom Zlin, ki je prav tako izvajalo šolski let pod vodstvom slovenske vojske. Razdalja med letoma je v določenem trenutku znašala samo 120 metrov po višini, medtem ko sta bila horizontalno oddaljena le 190 metrov. To približevanje je povzročilo, da je inštruktor v Zlinu prevzel nadzor in pospešil spuščanje, da bi se izognil morebitnemu trčenju.
Glavna težava je bila …
Kot navaja poročilo, ki ga je izdala Služba za preiskovanje letalskih nesreč in o katerem piše Dnevnik, je bila glavna težava pomanjkanje pravočasnih informacij o položaju letal. Kontrolor je bil preobremenjen in je pričakoval, da bo pilot Tomahawka, ki ga je poznal po glasu, po vzletu takoj zavil stran od pristajalne poti Zlina, kar pa se ni zgodilo.
Marko Cvek, glavni preiskovalec, je v poročilu predlagal, da se portoroškim kontrolorjem zračnega prometa zagotovi dodatno usposabljanje, s poudarkom na pravočasnem in natančnem podajanju informacij posadkam letal o prometu. Incident je ponazoril kompleksnost zračnega prostora nad Portorožem in pomen strogega upoštevanja kontrolnih navodil.
Sicer je bilo na portoroškem letališču pestro tudi pred nekaj dnevi, o čemer smo poročali tudi na našem portalu.