Ob tej priložnosti je tudi nagradila 10 »junakov trajnosti«, predstavila pa tudi novo izdajo Bele knjige, ki jo je pripravila v sodelovanju z Laboratorijem za trajnostni razvoj univerze SDA Bocconi School of Management.
Dogodek je podprlo poljsko predsedstvo Sveta EU, med drugim so se ga udeležili Martin Hojsík, podpredsednik Evropskega parlamenta, številni akademiki in vodstvo Generalija. Zbrane so nagovorili Raffaele Fitto, podpredsednik Komisije EU za kohezijo in reforme, Valdis Dombrovskis, komisar EU za gospodarstvo in produktivnost, izvajanje in poenostavitev, ter Marcos Neto, pomočnik generalnega sekretarja in direktor Urada za podporo politikam in programom pri UNDP.
Philippe Donnet, glavni izvršni direktor Skupine Generali, je povedal: »Minila so štiri leta, odkar je Generali predstavil natečaj SME EnterPRIZE, mala in srednje velika podjetja pa se ob globalnih finančnih nihanjih, geopolitičnih napetostih in hitrih tehnoloških spremembah še vedno soočajo z velikimi vsakodnevnimi izzivi. Prepričani smo, da lahko trajnostni prehod tem podjetjem prinese številne prednosti, zato smo se zavezali, da jih bomo še naprej spremljali in podpirali na njihovi poti. Eden od ključnih ciljev SME EnterPRIZE je bil od nekdaj tudi spodbujanje razprave z evropskimi oblikovalci politik in strokovnjaki s področja financ za oblikovanje regulativ, ki bi malim in srednje velikim podjetjem pomagala pri sprejemanju trajnostnih praks. Gre za zapleten proces, ki potrebuje čas, se pa obenem dobro ujema tudi s prednostnimi nalogami Evropske komisije, zato sem prepričan, da bomo skupaj naredili korak naprej k bolj konkurenčni, odporni in trajnostni Evropi.«
Poklon junakom trajnosti
Četrta izvedba natečaja SME EnterPRIZE v Skupini Generali je prinesla 10 novih »junakov trajnosti«, ki so jih v desetih različnih evropskih državah izbrali med več 8.900 sodelujočimi malimi in srednje velikimi podjetji. Skupaj s strokovno komisijo, ki jo sestavljajo akademiki in gospodarstveniki, je Generali ocenil kandidate na podlagi njihovih družbenih in okoljskih zavez, vključno z izvajanjem pomembnih trajnostnih pobud v njihovih poslovnih dejavnostih.
V Bruslju se je predstavil tudi slovenski junak trajnosti – podjetje Pribinovina z blagovno znamko Korenika iz Šalovcev, ki v svojem trajnostnem poslovanju združuje ekološko pridelavo, ohranjanje podeželja in zaposlovanje ranljivih skupin. Nagrado je v imenu direktorja Gorana Miloševića prevzela strokovna vodja na socialni kmetiji Korenika Lili Milošević in ob podelitvi povedala:
»Izjemno veseli in ponosni smo, da smo se kot zmagovalci slovenskega natečaja v kategoriji ustvarjanja pozitivnega vpliva na zaposlene, družbo in skupnost, lahko udeležili slavnostnega dogodka v Bruslju in imeli priložnost stkati pomembne vezi za ustvarjanje novih poslovnih priložnosti. Prejem nagrade ob navzočnosti vodstva Skupine Generali, podpredsednika evropskega parlamenta in ostalih mednarodnih politikov, kakor tudi slovenskega veleposlaništva, nas je navdal s ponosom in iskrenim navdušenjem. Spoznali smo, da smo prepoznani kot uspešni nosilci evropskih vrednot, bistvenih za soustvarjanje Evrope prihodnosti.«
Kmalu začetek novega natečaja
Podelitev nagrad sta v Bruslju pospremili tudi predsednica uprave Generali zavarovalnice Vanja Hrovat in direktorica marketinga in odnosov z javnostmi Svetlana Almaš. »Kot vseživljenjski partner zvesto stojimo ob strani malim in srednje velikim podjetjem v zahtevnem gospodarskem okolju, hkrati pa jih v naši zavezi spodbujanja k odličnosti opogumljamo, da z nami stopajo na pot trajnostnega poslovanja. Veseli me, da nove standarde za prihodnost poslovanja postavljajo tudi slovenska podjetja, med njimi Pribinovina, ki je s svojimi usmeritvami in dobrimi praksami požela veliko zanimanja in spoštovanja s strani širše evropske poslovne skupnosti,« je slovenskemu podjetju čestitala predsednica uprave Generali zavarovalnice, kjer bodo sicer že kmalu iskali novega junaka trajnosti.
Že 8. aprila bodo odprli prijave na tretjo edicijo natečaja SME EnterPRIZE v Sloveniji, ob čemer k prijavi vabijo vsa mala in srednje velika podjetja, da predstavijo in razširijo glas o svojih trajnostnih prizadevanjih in poslovnih praksah ter se potegujejo za denarno nagrado v dveh kategorijah: s pozitivnim vplivom na družbo in pozitivnim vplivom na okolje. Prijave bodo zbirali do 3. junija 2025.
Več o natečaju: https://www.generali.si/sme-enterprize
Načrt za spodbujanje pravičnega trajnostnega prehoda
Bela knjiga, ki je nastala na podlagi razprav z več kot 1.260 malimi in srednje velikimi podjetji iz vse Evrope, ponazarja načrt za odpornost evropskih MSP na njihovi poti trajnostnega prehoda, hkrati pa izpostavlja področja, ki zahtevajo ciljno usmerjeno podporo. Raziskave kažejo, da trajnostni prehod malih in srednje velikih podjetij v Evropi, kljub vse večjim izzivom, ostaja trden. Stopnja sprejemanja trajnosti ostaja stabilna pri 44 %, kar pomeni pomemben napredek s 34 % leta 2020.
Celotno Belo knjigo, ki vključuje poglobljene informacije o vsaki državi, ki sodeluje v pobudi Generali SME EnterPRIZE, si lahko prenesete tukaj.