V sekciji so že v prvi fazi javne razprave, ki je potekala lani jeseni, pripravili vrsto konkretnih predlogov za ukrepe, a pripravljavci niso upoštevali nobenega od njih. Namesto tega so predvideli vrsto ukrepov, ki otežujejo uporabo avtomobilov. Med njimi so dodatna obdavčitev drugega avtomobila v gospodinjstvu, uvedba plačljivosti vseh parkirišč, obdavčitev parkirišč v lasti podjetij, taksa za vstop z avtomobilom v Ljubljano in zmanjšanje dovoljene hitrosti v mestih na 30 kilometrov na uro, poroča N1.
Nacionalni energetski in podnebni načrt (NEPN) ne vsebuje konkretnih ukrepov za elektrifikacijo voznega parka, kot so polnjenje električnih vozil v večstanovanjskih zgradbah, prostorsko načrtovanje, elektrifikacija lahkih električnih vozil, finančne ali davčne spodbude.
Pri TZS v osnutku pogrešajo rešitve, ki jih predvidevata predlog zakona o infrastrukturi za alternativna goriva in spodbujanju prehoda na alternativna goriva v prometu ter prenovljeni načrt za okrevanje in odpornost v okviru poglavja REPowerEU.
“Pred uvedbo kakršnihkoli administrativnih ukrepov in prepovedi je namreč treba v celoti zagotoviti ustrezne pogoje za prehod na električno mobilnost. Na žalost pa ugotavljamo, da prenovljeni NEPN ravno to področje popolnoma zanemarja,” so zapisali.
“Avtorji predloga po naši oceni izhajajo iz popolnoma napačne predpostavke, da je motorna mobilnost del problema in ne del rešitve. V predlagani obliki se NEPN osredotoča predvsem na spodbujanje uporabe nemotornih oblik prometa, kot je pešačenje in kolesarjenje, ter uporabo javnega prevoza, kar seveda podpiramo, vendar pa je iz statističnih podatkov jasno razvidno, da to ne more predstavljati glavnine ukrepov,” so navedli.
“Marsikje v Sloveniji bo torej električna osebna mobilnost tudi dolgoročno najprimernejša opcija, zato menimo, da se je vredno potruditi in v prenovljenem NEPN pripraviti kakovostne ukrepe tudi za področje elektrifikacije voznega parka,” še dodajajo v TZS.