Slovenija je z udeležbo na Expu presegla zastavljene cilje, prvi rezultati pa se že kažejo, saj podjetja že sklepajo posle, turistične agencije iz Združenih arabskih emiratov po povprašujejo po aranžmajih v Sloveniji. Vse to kaže, da je bila odločitev o udeležbi na Expu pravilna, menijo odgovorni za nastop Slovenije na svetovni razstavi, ki je v Dubaju potekala med 1. oktobrom lani in 31. marcem letos.
Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo, je ob tem izpostavil: »Izpeljali smo največjo organizirano predstavitev Slovenije v tujini v 30-letni zgodovini. V Dubaju smo podali jasno sporočilo, da smo zelena država, ki ima močan inovacijski potencial, ter da smo navezani na naravo, s tem pa tudi zavezani k trajnosti. Nenazadnje smo tudi dokazali, da smo država s tistim znanjem, ki danes šteje največ, npr. umetna inteligenca in digitalizacija.«
»O Expu in slovenskem nastopu na razstavi lahko govorimo v samih presežkih, in sicer o številu obiskovalcev, delegacij, dogodkih, obisku podjetij. Sam paviljon, ki bo ostal v Dubaju, bo postal središče slovenskega gospodarstva, od koder bodo lahko slovenska podjetja in obrtniki pletli vezi na Bližnjem vzhodu, Aziji in Afriki. Gre za perspektivne trge, na katerih mora biti tudi agencija Spirit še bolj aktivna. Verjamem, da bomo tako uspešno Expo zgodbo peljali tudi leta 2025 v Osaki, in sicer z ekipo in podjetji, ki so res dokazala, da so dobra, inovativna in v razvoj usmerjena. Ob tem bi se rad zahvalil celotni ekipi, ki je zadnjih šestih mesecih delala noč in dan, tako v Dubaju kot na sedežu Spirita v Ljubljani«, je povedal Rok Capl, v.d. direktorja Javne agencije Spirit Slovenija.
Generalni komisar Slovenije za Expo, MatiC Volk, pa je dejal, da so šestih mesecih na slovenskem paviljonu na Expu gostili skoraj milijon obiskovalcev, več kot 200 dogodkov in skoraj 600 slovenskih podjetij, ki so se predstavljali v sklopu 34 poslovnih delegacij. »S tem smo presegli naša pričakovanja in lahko rečemo, da je Slovenija s predstavitvijo na Expu lahko več kot zadovoljna. To nam ne bi uspelo brez dobre ekipe, na eni strani na Javni agenciji Spirit Slovenija in gospodarskem ministrstvu, na drugi strani pa na samem paviljonu v Dubaju. Dokazali smo, da znamo in zmoremo, zato si želim, da bi država začela razmišljati dolgoročno in bi to postal model za naprej, znanje, ki se na takšnih dogodkih pridobi, pa bi aktivno in pravilno uporabili tudi dalje«, je še dejal Volk.
Anuša Gaši, vodja projekta Expo na agenciji Spirit je dodala, da se je Slovenija, tako kot cel svet, na Expo odpravila v zelo negotovih okoliščinah. »Nismo vedeli, če bodo organizatorji uspeli zagotoviti varne okoliščine za izvedbo tako velikega dogodka, pa tudi to ne, če se bodo slovenski gostje odzvali našemu povabilu. Po koncu dogodka lahko o Expu govorim kot o dogodku presežkov. Slovenija je presegla vse merljive cilje, dosegla pa je tudi tiste, ki se jih ne da meriti. Dokazali smo, da smo najboljši, ko sodelujemo, da ni nemogočih ciljev, poleg tega pa smo povezali Združenih arabskih emiratih živečo slovensko skupnost in tisto, ki cilja na ta trg.«
Vir in foto: STA