SMS kampanja: Fotr, pojdi k zdravniku – hočem, da si tu, ko bom odraščal

Izvirna SMS kampanja društva OnkoMan spodbuja moške k preventivnim pregledom prostate.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Rak prostate je najpogostejša oblika raka pri moških in drugi najpogostejši vzrok smrti zaradi raka, a hkrati tudi eden tistih rakov, ki ga lahko ob zgodnjem odkritju v skoraj vseh primerih uspešno zdravimo.

Kljub dejstvu, da v Sloveniji za rakom prostate zboli vsak četrti moški po 50. letu, se številni pregledom še vedno izogibajo. V društvu OnkoMan na pomen preventive zato opominjajo z izvirno kampanjo »SMS fotru«, ki prek spletnega mesta www.smsfotru.si moške spodbuja, da prevzamejo odgovornost za svoje zdravje – tudi z osebnimi sporočili otrok, namenjenih očetom.

Rak prostate je najpogostejša oblika raka pri moških v številnih državah, vključno s Slovenijo, pogostejši je celo od raka pljuč in debelega črevesa. Pri mnogih moških rak prostate napreduje zelo počasi – včasih tako počasi, da ga nikoli ne opazijo ali ne povzroča težav v življenju. A kljub temu je lahko pri nekaterih izjemno agresiven in hitro smrten, zato je zgodnje odkrivanje ključno.

Skoraj 100 % preživetje, če se odkrije zgodaj

Skoraj tri četrtine bolnikov zboli med 50. in 74. letom starosti, vendar se lahko rak začne razvijati že mnogo prej, celo dvajset let pred pojavom prvih simptomov. Čeprav je pogost pri starejših, zaradi boljšega testiranja (PSA test) vedno več primerov odkrijejo tudi pri mlajših moških. K preventivnim pregledom pozivajo tudi v društvu OnkoMan, še posebej posameznike, pri katerih je rak prostate v družini.

Fotr, pojdi na pregled

Predsednik društva Matej Pečovnik, ki se je tudi sam s težko boleznijo, Hodgkinovim limfomom, srečal že zelo mlad, pri komaj 25 letih, je pojasnil: »V mesecu novembru, ki je posvečen ozaveščanju o raku pri moških, društvo OnkoMan ponovno začenja čustveno in družbeno odgovorno kampanjo “SMS fotru”, s katero želimo spodbuditi moške k preventivnim pregledom za zgodnje odkrivanje raka prostate. Tokrat kampanjo zaznamuje močno sporočilo otrok, ki nagovarjajo svoje očete: “Fotr, pojdi k zdravniku – hočem, da si tu, ko bom odraščal.”

sms

Kampanja nas opominja, da zdravje ni le osebna odgovornost, temveč darilo našim najbližjim. Otroci v videih in sporočilih iskreno in neposredno opozarjajo na pomen preventive ter krepijo glavno misel letošnjega gibanja: “Ustvarjajmo spomine – ne izgubljajmo prihodnosti.” Ob tem je poudaril: “Moški pogosto mislimo, da moramo biti močni in da nas bolezen ne bo doletela. A resnična moč je v tem, da si upamo pravočasno ukrepati. Ko te na pregled spomni otrok, te zadane drugače – saj gre za spomin, ki ga lahko preprečiš, da ne postane boleč. Vsak poslan SMS je korak k temu, da bodo očetje dlje hodili ob svojih otrocih, da bodo skupaj ustvarjali spomine – ne izgubljali priložnosti.”

Včasih en sam SMS lahko reši življenje

Društvo OnkoMan s tokratno kampanjo v ospredje postavlja očete. Kar 80 % moških med 50. in 75. letom se namreč strinja s trditvijo, da gredo k zdravniku le, če so zares bolni. In ker moški pogosto ne poslušajo zdravnikov, bodo morda poslušali svoje otroke.

V kampanji SMS fotru sinovi in hčere svojim očetom pošiljajo iskrena sporočila s povabilom na preventivni pregled. Na spletni strani kampanje lahko s pomočjo vmesnika, ki temelji na umetni inteligenci, vsak ustvari osebno SMS z osebnim zapisom o tem, zakaj očeta še vedno potrebuje – denimo, ker obožuješ njegove slivove cmoke, da bosta lahko še kakšno nedeljo skupaj gledala grozljivke, da te pospremi pred matičarja, ker bo postal dedek ali preprosto zato, ker ga imaš rad in si z njim želiš deliti še čim več lepih trenutkov.

Obraza letošnje kampanje sta Iztok in Domen Valič

V središču letošnje akcije sta Iztok in Domen Valič, oče in sin, ki sta se povabilu društva OnkoMan odzvala brez pomisleka. S skupnim nastopom v TV in digitalnih oglasih nagovarjata moške po vsej Sloveniji, naj se odzovejo – zaradi sebe, in zaradi tistih, ki jih imajo radi.

SMS

»Osebno poznam gospoda, ki so mu ravno s preventivnim pregledom zelo hitro odkrili raka na prostati. Čez nekaj tednov je šel na poseg in par dni zatem je bil doma. Na svojo srečo si je zelo hitro in uspešno zagotovil lepšo in bolj zdravo starost, in tudi zato sem z veseljem pristopil h kampanji,« je dejal Domen Valič.

Kampanji sta se pridružila tudi kajakaša Žiga Lin Hočevar in Simon Hočevar – oče in sin, ki še kako dobro vesta, da je za skupne zmage potrebno ostati zdrav.