So koprske ulice postale poligon za divjanje z mopedi?

Promet v slovenski Istri je ena od osnovnih problematik tega območja, ki na prvi pogled deluje idilično, a v resnici skriva številne izzive za življenje. Zaradi neskončnih poletnih zastojev na cestah je najlažje voziti z motorji ali skuterji, vendar tudi za te veljajo jasna pravila, katerih namen je varnost vseh udeležencev v prometu.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Da reda ni vedno, potrjujejo številni domačini in turisti. Pred kratkim nas je na to opozoril Koprčan: večerne sprehode v obmorskem delu starega mestnega jedra pogosto zmotijo skupine fantov na skuterjih, ki se naenkrat znajdejo na Pristaniški ulici in z divjo vožnjo nadaljujejo vse do Kopališkega nabrežja in dalje. Pri tem vozijo po pločniku, brez čelad in z neprilagojeno hitrostjo.

V tem delu mesta so pogosto tudi otroci, ki veselo tekajo po coni za pešce, pa tudi starejši ljudje, kar takšno vožnjo naredi še bolj nevarno za vse udeležence v prometu. Na uredništvo smo prejeli videoposnetek, ki priča o tem pojavu v Kopru.

Območja za pešce v starem mestnem jedru so določena z Odlokom o prometni ureditvi iz leta 2007. Delijo se na območja s popolno prepovedjo motornega prometa in območja z omejenim lokalnim prometom, kjer morajo vozila upoštevati pešce. Izključno pešcem so namenjeni Verdijeva in Čevljarska ulica ter Titov trg.

Kot navajajo na Policijski upravi Koper, so najpogosteje zabeleženi prekrški, povezani z vožnjo po neprimernih površinah, neuporabo zaščitnih čelad, vožnjo po zadnjem kolesu, vožnjo brez ustrezne kategorije vozniškega dovoljenja ter neodgovorno ali objestno vožnjo, ki lahko privede do prometne nesreče. Velik problem so tudi predelana in tehnično neustrezna vozila, saj na videz dovoljene in počasne »petindvajsetice« po predelavi dosegajo hitrost tudi nad 60 km/h. »V letošnjem letu smo ugotovili 18 kršitev pri mopedih, ki so bili predelani tako, da so presegali največjo moč motorja ali največjo konstrukcijsko hitrost. Mopede smo zasegli in jih predali v postopek sodišču, ki v nadaljevanju odloča o njihovem odvzemu in sankciji,« poročajo na policiji.

Da so prekrški in nevarna vožnja s skuterji v porastu, potrjuje tudi statistika. Kot navaja koprska policija, je bilo pred petimi leti zabeleženih 194 takšnih prekrškov. 2023 jih je bilo več – 286, leto kasneje 154, medtem ko je  2025 do avgusta  zabeleženih že 209 prekrškov.

OPOZORIL VEČ KOT REŠITEV

O problematiki, ki jih povzročajo skuterji in mopedi, so seznanjeni tudi v Krajevni skupnosti Koper Center: »O težavah nas krajanke in krajani obveščajo pisno, ustno ob obiskih na sedežu KS in tudi na neuradnih srečanjih na ulici. Zaradi perečih težav, ki se pojavljajo vedno pogosteje, je svet KS to problematiko že večkrat uvrstil na dnevni red svojih sej.« Na težave se odzivajo tudi s predlogi rešitev, med katerimi so povečanje nadzora redarjev na problematičnih mestih, postavitev radarjev, kamer, ležečih policajev in drugih ovir.

Iz Mestne občine Koper pojasnjujejo, da nadzor nad mopedisti in skuteristi izvajajo tudi redarji, še posebej v starem mestnem jedru. Poleg tega policija spremlja in nadzoruje vozila, predvsem v času povečane uporabe, a kljub temu, sodeč po pritožbah krajanov, trenutni ukrepi niso dovolj.