Tudi mladi potrebujejo urejen javni prevoz

Pred prvim septembrom in začetkom novega šolskega leta so iz Obalne dijaške skupnosti odločili posvetiti pozornost problematiki integriranega javnega potniškega prometa, saj imajo mnogi potniki različne težave pri uporabi javnega prevoza. Eden izmed glavnih problemov je zastarelost nekaterih delov sistema javnega potniškega prometa.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Promet v slovenski Istri je ena glavnih težav, s katerimi se sooča prebivalstvo. Promet zajema več vidikov, eden izmed njih pa je tudi problematika javnega prevoza. V pričakovanju novega šolskega leta se je Obalna dijaška skupnost odločila osvetliti problematiko integriranega javnega potniškega prometa, saj se mnogi dijaki soočajo z različnimi težavami pri uporabi javnega prevoza in pri transportu do šole.

Že smo pisali o težavi, ki se je zgodila v Piranu: nekateri dijaki so ostali brez javnega prevoza, saj je bil ta v tistem trenutku preobremenjen, oziroma prepoln ljudi. Eden ključnih problemov je prav gotovo tudi nezmožnost plačevanja z bančno kartico.

Obalna dijaška skupnost, ki deluje od leta 2016, je podala štiri predloge, ki bi olajšali in prispevali k reševanju problematike javnega prevoza. Predlagali so:

 

1. Preglednost informacijskega sistema javnega potniškega prometa – Vozni red na nekaterih spletnih straneh žal ne prikazuje možnosti prestopov (npr. Arriva ali Nomago), zato se zdi, da je prevoz z javnim prometom med določenima krajema nemogoč, čeprav ta v resnici obstaja – z vmesnim prestopom. To je velika težava predvsem za ljudi, ki te linije uporabljajo le občasno in jih ne poznajo – poleg mladih so to tudi upokojenci inturisti. Zato so iz Obalne dijaške skupnosti predlagali uvedbo enotne “IJPP” spletne strani oziroma aplikacije – iskalnika voznega reda, ki bi lahko prikazoval možne prestope ter kombinacijo različnih vrst prevoza in koncesionarjev.

 

2. Oštevilčevanje linij – Označevanje medkrajevnih linij bi močno pripomoglo k lažji organizaciji poti in boljšemu orientiranju starejših oseb ter turistov.

 

3. Fizični vozni redi na postajališčih – Pomemben vidik pri orientaciji med potovanji je tudi opremljenost postajališč z voznim redom linij, kar trenutno ni urejeno na vseh postajališčih. “Predlagamo, da se vozni redi pregledajo in popravijo, predvsem na medkrajevnih linijah oziroma povsod, kjer to ni urejeno,” so zapisali na svoji spletni strani.

 

4. Označevanje in urejenost avtobusnih postajališč – Skupnost je opozorila na zapostavljanje manjših avtobusnih postajališč. V mnogih manjših vaseh avtobusna postajališča nujno potrebujejo več pozornosti, urejanje infrastrukture in nekaterih osnovnih značilnosti Verjamemo, da lahko v sodelovanju z DUJPP in Direktoratom za prometno politiko Ministrstva za okolje, podnebje in energijo uporabniki dosežemo izboljšanje pogojev za medkrajevni prevoz in lahko tovrstne izzive v naši državi hitro odpravimo. Menimo, da bi ukrepanje omenjenih državnih služb med drugim pokazalo, da se Republika Slovenija zavzema za kakovost življenja svojih prebivalcev ter si prizadeva za boljšo prihodnost mladih in starejših, trajnostno, zdravo in varno družbo,” so še dodali iz Obalne dijaške skupnosti.

 

Kakšno je vaše mnenje o urejenosti javnega prevoza v slovenski Istri?