Bo 30 evrov sploh dovolj za par koščkov čokolade
Nič čudnega, da je ta TikTok trend tako hitro našel svoje mesto tudi v slovenskih slaščičarnah in trgovinah, kjer predstavlja pravo senzacijo. Je čokolada, ki tehta 150 gramov, res vredna, da zanjo odštejemo od 6 pa vse do 30 evrov? Čeprav je cena dubajske čokolade višja od cene običajnih slaščic, to več kot očitno ne odvrača sladkosnedov, ki jo želijo preizkusiti in biti tudi sami v trendu.
Med nakupovanjem v trgovinah smo namreč opazili, da je povpraševanje po njej še vedno veliko. Ne glede na ceno in velikost oz. majhnost so police kmalu prazne. 80-gramska dubajska čokolada »Mlečna čokolada Dubai« v Sparu stane 5,49 EUR, za en kilogram takšne čokolade bi torej morali odšteti 68,63 EUR. V Hoferju jo najdemo le, ko po njej povprašamo prodajalke, saj jo imajo zaradi omejene zaloge shranjeno kar pri blagajni. Müller ponuja obe velikosti čokolade, obe dobesedno pograbijo. Njihova manjša, 90-gramska čokolada stane 6,99 EUR, 100-gramska pa 9,85 EUR. Če preračunamo, je to kar 98,50 EUR za kilogram.
Dubaj v Kopru
Ne le trgovci, tudi gostinci so zaslutili priložnost in se prilagodili temu trendu. Med najbolj izstopajočimi ponudniki sta Krofarna Da Ponte in Barbar bar, ki sta v Koper prinesla duh Bližnjega vzhoda z lokalno noto. Krofarna DaPonte v Kopru je prva, ki nudi celo krof z okusom dubajske čokolade. Barba pa je poleg dubajske vroče čokolade njihovim številnim okusom tiramisuja dodala še dubajskega. Oba pa svoje nove produkte tržita prav na socialnih omrežjih.
Da Ponte – Prvi Dubaj krof v Sloveniji
Krofarnica Da Ponte, ki je znana po izvrstnih krofih z različnimi polnili, je v ponudbo kot prva v Sloveniji dodala še krof Dubaj. Krofi so polnjeni z bogato pistacijevo kremo in hrustljavim kadaifom, preliti s čokolado in posuti s kadaifom ter pistacijami. Cena enega krofa znaša 3,80 EUR, kot kralj med krofi pa se nahaja povsem na vrhu police.
Lastnik krofarne Danijel Sertič je trend kot številni drugi opazil na Tiktoku, kjer je tudi sam aktiven. Razmišljal je, kako to norijo uporabiti v svojem produktu, raziskal je trg in kmalu prišel na idejo, da kot prvi ustvari krof Dubai. V ponudbo je prišel že meseca novembra, ko je bil trend na vrhuncu in je bilo tudi sestavine zanj težko kupiti, saj so bile kmalu razprodane. Še posebej kadaif, ki je nepogrešljiv del nadeva ter posipa in krofu doda hrustljavost ter poseben čar.
Kot pravi g. Sertič, je bilo na začetku zanimanje res veliko, ljudje so se prav zaradi tega krofa še pogosteje ustavljali pri njem. Danes pa pravi, da opaža vse manj zanimanja in prenasičenost na trgu. Tudi sestavine za krof danes laže dobi. Ali je trend v Sloveniji že doživel svoj vrhunec in ga bo kmalu zamenjal nov?
Adventna ponudba v prestolnicah diši po Dubaju
Zagreb, Dunaj, Ljubljana in ostala večja mesta so tovrstne dobrote vključile celo v adventne ponudbe, ki kljub visokim cenam vzbujajo veliko zanimanje. Pri sosedih na Hrvaškem, natančneje v Zagrebu, nudijo Dubaj miške. Porcija je sicer dovolj velika, posipa ne manjka, res pa je, da moramo zanje odšteti vrtoglavih 12 evrov. V Ljubljani je na marsikateri stojnici smetano in penice, ki so prej predstavljale posip za vročo čokolado, zamenjal pistacijev kadaif.
Dubajska čokolada je lep primer, kako globalni trendi vplivajo na lokalno ponudbo in potrošniške navade, saj ljudje vse pogosteje kupujemo z očmi. A ostaja vprašanje, ali bo ta razkošna slaščica s svojo visoko ceno uspela ohraniti priljubljenost tudi po prazničnem obdobju, ko bodo potrošniki morda iskali bolj dostopne alternative, na trg pa bodo zagotovo slej kot prej prišli novi trendi, ki bodo obnoreli svet. Le spomnimo se čaja bubble tea, instant kave, japonskih palačink in podobnega.
Avtor: Živa Papež