Predor Mlinarji bo dolg 1.154 metrov, turški izvajalec del na izkopu predora nad Osapsko dolino, Yapı Merkezi, pa je prvih 500 metrov predorske kalote izkopal v sredini februarja. Gradi se z napadnega mesta s koprske strani.
Izkop predora se je začel v septembru 2021, pri gradnji pa se tako kot v drugih predorih drugega tira uporablja tehnologija NATM (tako imenovana Nova avstrijska metoda), to je metoda kopanja in ne vrtanja.
Dogodek, ki je potekal na lokaciji predora, so s slavnostnimi nagovori obeležili Pavle Hevka, predsednik uprave 2TDK, Bojan Kumer, slovenski minister za infrastrukturo, Adil Karaismailoğlu, turški minister za promet in infrastrukturo, Kristjan Mugerli, direktor Kolektor CPG in Başar Arioğlu, predsednik upravnega odbora Yapi Merkezi.
Predsednik uprave 2TDK Pavle Hevka je v svojem nagovoru izpostavil, da je bila ocenjena vrednost za izvedbo del do te točke sedem milijonov evrov, dela pa so bila izvedena za sedemsto tisoč evrov manj. »Po predoru Mlinarji in po vseh naslednjih, ki mu sledijo, bomo v Slovenijo pripeljali več razvoja in blagostanja za vse nas. Izvrstna logistika je zaradi geografskega položaja Slovenije naša naravna danost, pravzaprav naše naravno bogastvo. Nekaj, kar smemo in moramo izkoristiti v dobro naše dežele in vseh naših prebivalcev. Študija ekonomistov dr. Mastena in dr. Groznika dokazuje, da bi Slovenija brez drugega tira do leta 2055 izgubila med dvema in tremi milijardami dodane vrednosti. Zato je današnji dan, današnji preboj predora Mlinarji tako zelo pomemben in je zato dober razlog za veselje in optimizem,« je v nagovoru še poudaril predsednik uprave 2TDK Pavle Hevka, ki se je obenem ob več kot 5 kilometrih izkopanih predorskih cevi na celotni trasi drugega tira zahvalil vsem sodelujočem pri projektu.
Minister za infrastrukturo Bojan Kumer je v slavnostnem nagovoru poudaril pomen predora Mlinarji. Kot je povedal, drugi tir pomeni odpiranje ozkega grla na delu evropske železniške povezave z Jadranskim morjem, s tem pa bo zagotovljena dolgoročna zmogljivost infrastrukture železniškega prometa v Sloveniji in posledično povečanje konkurenčnosti gospodarstva naše države.
Kristjan Mugerli, direktor Kolektor CPG, je spomnil, da »smo že ob zadnjem srečanju, ob pričetku kopanja prvih predorov, poudarili, da nas čaka zahtevna in naporna pot, saj je izgradnja drugega tira projekt, ki s seboj prinaša ogromno izzivov.« »Hkrati smo se zavedali, da za gradnjo najzahtevnejšega in največjega infrastrukturnega projekta pri nas, samo vnema in zagon ne bosta dovolj. Sodelovanje vseh udeležencev pri gradnji, strokovni kader in ekipno delo, pa so razlogi, da lahko danes, ob preboju prvega predora in izkopanih prek pet kilometrov, ponosno pokažemo naš skupen napredek,« je ob tem še povedal Mugerli.