Uspešen zaključek Odseka 2 in dodatni milijoni za drugi tir

Družba 2TDK je na projektu Drugi tir s slavnostnim dogodkom v novembru obeležila dva pomembna napredka projekta: dokončanje južnega odseka med Črnim Kalom in Koprom ter prejem 156 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Na Odseku 2 so se zaključila glavna gradbena dela 5 predorov, 2 viaduktov in odprte trase na tem območju, kar predstavlja ključen mejnik pri izgradnji sodobne železniške povezave na drugem tiru. Polovico železniške proge so tako prevzeli izvajalci železniških del (Sklopa 3), ki so na celotni 27-kilometrski progi sicer do danes že položili več kot 15 km tirov.

Ob doseženem gradbenem mejniku je projekt prejel še dodatno potrditev s strani Evropske unije: Evropska komisija je za izvedbo železniških del na progi odobrila 156 milijonov evrov nepovratnih sredstev. Tako je Slovenija kot država dosegla najvišji možni znesek nad odobreno kohezijsko ovojnico, ki ga posamezna država članica izjemoma še lahko doseže, na račun drugih manj uspešnih kohezijskih držav.

Ob svečanem dogodku je predsednik vlade Robert Golob izpostavil, da ima Slovenija izjemno geostrateško lego in nova povezava med Divačo in Koprom bo Slovenijo utrdila kot eno pomembnejših logističnih destinacij. »S tem projektom smo dokazali, da lahko Slovenija sama oziroma skupaj z Evropsko komisijo realizira največje in najpomembnejše projekte.«

Evropski komisar za trajnostni promet in turizem Apostolos Tzitzikostas je povedal, da bo Evropska komisija vedno podpirala naložbe, ki krepijo železniški promet v Evropi, drugi tir pa je projekt, ki je zelo dobro izkoristil kombinirane oblike financiranja: »Slovenija izstopa kot država, ki je v zadnjih letih zares najbolje izkoristila sredstva CEF. Državi smo doslej dodelili več kot 780 milijonov evrov za razvoj prometnega omrežja, od tega kar 84 % za železnice.«

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je poudarila, da se je projekt v zadnjih letih soočil s številnimi izzivi, ki so zahtevali veliko prilagajanja, a da še vedno ostaja znotraj ocenjene finančne vrednosti iz leta 2019. »V Sloveniji znamo pripraviti in voditi infrastrukturne projekte na način, ki si zasluži zaupanje.«

Generalni direktor družbe 2TDK Matej Oset je ob pomembni prelomnici izpostavil, da proga že jasno kaže svojo podobo in da Drugi tir ni več vizija – ampak je z dokončanjem Odseka 2 postal resničnost. »Ne gre le za inženirski podvig, temveč rezultat večletnega, natančno usklajenega dela tisočih strokovnjakov, delavcev in projektantov, ki so verjeli v ta projekt in ga s svojim znanjem pomagali uresničiti.«

Tudi direktor podjetja Kolektor CPG Kristjan Mugerli, ki je glavni partner konzorcija glavnih gradbenih del na projektu, je izpostavil delo številnih ljudi: »Večina zahtevne poti je danes za nami, dela v predorih in na viaduktih so lahko tvegana in težavna, vendar naredili smo vse, kar je v naši moči, da so se ta izvedla premišljeno in nadzorovano, predvsem pa varno za vse, naše zaposlene, naše sodelavce in naše partnerje.«

Oba dosežka – zaključek gradbenih del na enem ključnih odsekov ter okrepljena evropska finančna podpora – potrjujeta, da je projekt Drugi tir v najzahtevnejši fazi uspešno na poti k dokončanju ter da ga Evropska unija prepoznava kot strateško pomembnega za širšo evropsko prometno mrežo.