V Ankaranu bodo nad parkirišči bdeli občinski redarji

Ankaranski občinski svetniki so na seji minuli teden sprejeli krovni odlok o lokalnih gospodarskih javnih službah v Občini Ankaran. V prvem branju je bil sprejet tudi proračun za leto 2024 s predstavitvijo ključnih občinskih načrtov za prihodnje leto. Svetniki so se seznanili tudi z uvedbo posodobljenega sistema parkirnih abonmajev in z uvedbo video nadzora določenih javnih površin.

Deli novico s tvojimi prijatelji

S 1. januarjem 2024 se v Ankaranu spremenijo določbe izvornega odloka, ki določajo način nadzora nad pravilnostjo parkiranja. Z novim letom bo upravljavec parkirišč v Ankaranu Režijski obrat Občine Ankaran, predvsem zaradi racionalnosti pa bodo nadzor nad pravilnostjo parkiranja v Občini Ankaran izvajali občinski redarji skladno z Zakonom o pravilih cestnega prometa. V primeru preobremenjenosti občinskih redarjev se dopušča možnost nadzora s strani upravljavca parkirišč.

Z letom 2024 drugačni abonmaji za parkiranje na javnih parkiriščih v Ankaranu

Leta 2020 je ankaranska občina zaradi meritev mirujočega prometa uvedla pilotne abonmaje za občane. V zameno za sodelovanje v meritvah so občani v preteklih treh letih prejeli abonma za brezplačno parkiranje. Namen dosedanjega sistema pilotnih
abonmajev je dosežen, zaključeno je tudi obdobje epidemije koronavirusne bolezni in povečanega obiska turistov zaradi turističnih bonov, kar je nekoliko kazilo sliko dejanske uporabe in obremenjenosti občinskih parkirišč, zato občina prehaja na stalno obliko upravljanja javnih parkirišč v občini Ankaran.

Občinski svet se je seznanil z uvedbo posodobljenega sistema parkirnih abonmajev, ki stopi v veljavo s 1. januarjem 2024 in predvideva pet kategorij: abonma A za občane, B za lastnike nepremičnin v občini in pogoste obiskovalce, C za obiskovalce, D za zaposlene v občini ter abonma GOST za pravne osebe ali samostojne podjetnike s sedežem družbe, podružnice ali enote v Ankaranu.

Občinski svet je v prvem branju sprejel tudi predlog Odloka o proračunu Občine Ankaran za leto 2024 s predstavitvijo ključnih načrtov občine za prihodnje leto. Predlog proračuna, ki predvideva nadaljevanje zastavljenih investicijskih projektov, načrtuje prihodke na ravni 13,3 milijona evrov in odhodke na ravni 14,6 milijona evrov. Svetniki so nanj podali pripombe in predloge dopolnitev, usklajevanje proračuna za leto 2024 pa se bo nadaljevalo prihodnji teden. Predlog proračuna sledi spremembam, ki se uvajajo s prihodnjim letom, med pomembnejšimi so prenos upravljanja javnih parkirišč z javnega podjetja Marjetica Koper na Režijski obrat Občine Ankaran ter odločitev, da z letom 2024 Občina Ankaran opušča izvajanje storitev upravljanja gostinskih lokalov, ki se bodo predvidoma oddali v najem. Na naslednji seji sta predvidena drugo branje predloga proračuna in obravnava Predloga sklepa letnega načrta ravnanja s stvarnim premoženjem Občine Ankaran za leto 2024.

Za občane Ankarana glede abonmajev večjih sprememb ne bo. Abonma bo lahko pridobil vsak občan s prijavljenim stalnim prebivališčem v občini Ankaran, za kar bo lahko oddal vlogo z obveznimi prilogami prek spletnega obrazca na občinski spletni strani, so pojasnili na občini. Pridobitev abonmaja bo povezana s sistemom EasyPark. Vlagatelj ob izpolnjevanju vseh navedenih pogojev lahko pridobi več abonmajev, za vsako vozilo enega. Abonmaji veljajo eno leto od dneva aktivacije. EasyPark omogoča vnos z vlogami prejetih registrskih tablic v sistem, občani pa v tem primeru ne prejmejo fizičnega abonmaja. Postopek pridobitve abonmaja prek aplikacije EasyPark bo podrobno prikazan na občinski spletni strani. Kdor ni vešč elektronskega oddajanja vloge, bo lahko vlogo oddal osebno v posebni pisarni znotraj občinske uprave, kjer bo zagotovljena pomoč pri podajanju elektronske vloge.

Skupno število izdanih abonmajev bo po novem načinu dodelitve predstavljajo dejansko število vozil stalno prijavljenih občanov, kar bo uporaben podatek za prometno načrtovanje, izdelave prometnih študij in oblikovanje bodoče prometne politike v občini, so ob tem navedli na občini.