V četrtek ob 10. uri so bili na Policijski upravi Koper obveščeni, da je v ladjedelnici v Izoli zagorela barka.
Gre za plovilo, ki je bilo namenjeno za razrez, zato materialna škoda ni nastala. Prav tako ni bilo poškodovanih oseb.
Kljub temu so gasilci hitro posredovali in požar uspešno pogasili. Po prvih informacijah ni bilo večje nevarnosti za okolico, saj so ogenj uspeli omejiti na barko, kjer je zagorel. Trenutno poteka preiskava, s katero želijo ugotoviti vzrok požara, vendar prve ugotovitve kažejo, da ni šlo za namerno dejanje.
Barka in proces njenega rezanja
Kako poteka razgradnja in reciklaža plovil
Rezanje barke je postopek, pri katerem se stara, poškodovana ali neuporabna plovila razstavijo na manjše dele. Ta praksa se izvaja predvsem iz dveh glavnih razlogov: varno odstranjevanje plovil, ki niso več primerna za plovbo, in reciklaža materialov, kot so kovine, steklena vlakna ali les, ki jih lahko ponovno uporabimo v drugih panogah.
Barke, ki so dosegle konec svoje življenjske dobe, so lahko ekološko breme, zato je pomembno, da se jih pravilno odstrani. Rezanje barke vključuje razrez plovila, pri čemer se ločijo različni materiali – kovinski deli, kot so ogrodja in vijaki, gredo v reciklažo, medtem ko se preostali deli, kot so les, plastika in preproge, odložijo na odlagališča ali ustrezno reciklirajo.
Postopek se običajno začne z odstranjevanjem nevarnih snovi, kot so goriva, olje in druge kemikalije, ki bi lahko predstavljale nevarnost za okolje. Nato sledi mehanski razrez, pri katerem se plovilo razdeli na dele, ki jih je lažje prevažati in predelati. Barke, ki so nekoč bile pomemben del navtične industrije, se tako v zadnji fazi svojega obstoja preoblikujejo v vire za nove izdelke.
Rezanje barke ni samo način odstranitve odpadkov, ampak tudi priložnost za zmanjšanje okoljskega vpliva in ohranjanje dragocenih materialov v obtoku.