Čeprav ga na portoroškem turističnem združenju, zadolženem za promocijo destinacije Portorož in Piran, niso napovedali, tako kot so to storili za hollywoodski film Union, ob ogledu katerega nihče, ki Pirana še ne pozna, ne bo nikoli izvedel, da so film snemali tudi tam, in destinacije posledično zaradi njega ne bodo obiskali, je tudi film Tartinijev ključ doživel mednarodno premiero. A se je na rdečo preprogo ob ponedeljkovem prvem javnem predvajanju filma na prestižnem sarajevskem filmskem festivalu poleg sijočih žarometov spustilo tudi veliko senc. Zanje je poskrbel v Sarajevu odsoten režiser filma Vinci Vogue Anžlovar, ki je tako kot pisatelj Roman Kukovič, avtor romana, po katerem je film posnet, ostal doma, daleč od rdeče preproge in filmskega platna.
“Na premiero nisva bila povabljena”
“Pisatelj Roman Kukovič in jaz na premiero nisva bila povabljena. Tam je le človek, ki je filmu naredil največ škode, Zoran Dževerdanović, in to na račun Slovenskega filmskega centra. Ta človek zgleda kot bogomoljka in se tudi obnaša tako. Ko iz tujega dela dobi tisto, kar v zblojeni glavi misli, da mu pripada, odgrizne glavo in požre avtorja,” je režiser zapisal na svojem Facebook profilu.
Sporno ravnanje?
V nadaljevanju zapisa se je z zahtevo po reviziji obrnil tudi na Slovenski filmski center, kateremu očita sporno ravnanje z denarnimi sredstvi za svoj mladinski celovečerec
“Nataša Bučar, če ne boste na centru naredili revizije, jo bom zahteval jaz. Kako je producent dobil 100 % sredstev, še preden je bil film končan. Pogodbe ste imeli drugačne. In še za promocijo (ki ne vključuje naju s pisateljem) in za distribucijo,« je zapisal.
Sredstva so bila porabljena za …
Na zavodu Blade produkcija so nam potrdili, da so prejeli sredstva Slovenskega filmskega centra in RTV Slovenija ter storitve VIBA studia, ki so bila v celoti porabljena za izdelavo filma. Kot pomemben del promocije so izpostavili filmske festivale, na katere so film prijavili. Med njimi je tudi sarajevski.
“Ko smo dobili uradno potrditev, da smo na festival sprejeti, smo obvestili avtorsko ekipo in igralce ter širšo javnost. V ekipi smo zbirali interes za obisk festivala, in se z vsemi tistimi, ki so sporočili, da se v tako kratkem času na povabilo lahko odzovejo, tudi dogovorili o logističnih podrobnostih,” je pojasnila predstavnica zavoda.
Ob tem je dodala, da so si sicer želeli, da bi na festivalu prisostvovali vsi, ki so pri nastajanju filma sodelovali, vendar sredstva, ki jih prejmejo za njegovo distribucijo in promocijo, zahtevajo tehten premislek o njihovi razporeditvi.
Ob javnih obtožbah, ki so jim priča v zadnjem času, pa zagotavljajo, da profesionalno delajo v dobro filmov, ki so nastali pod okriljem njihove produkcijske hiše.
“Kljub odnosom, ki so skrhani, dajemo prostor za promocijo, izjave tudi avtorjem, ki se morda z našim delom ne strinjajo več, vendar si zaradi svojega prispevka k filmu to seveda zaslužijo – tega jim nihče ne odreka,” je še dejala Karin Jurman Marn.
Vinci Vogue Anžlovar: To je, milo rečeno, farsa
»Del dogovora s SFC in RTV je tudi načrt promocije in distribucije. Po tehtnem premisleku se je producent odločil, da avtor knjižne predloge in jaz, kot scenarist, montažer in režiser, ne spadava na festival, producent pa. To je, milo rečeno, farsa. Premiere brez režiserja ne obstajajo. Vsi slovenski filmi na festivalu v Sarajevu so bili zastopani s strani režiserjev in ključne ekipe,« pa na to odgovarja Vinci Vogue Anžlovar.
Izpostavil je film Igrišča ne damo, ki je dobil veliko manj sredstev, pa je bil režiser Klemen Dvornik prisoten. Tudi dokumentarec Praslovan, čigar režiser je Slobodan Maksimović, je imel na voljo le tretjino sredstev Tartinijevega ključa, pa je bila v Sarajevu prisotna večina ekipe.
»Med njimi tudi igralec Nešo Tokalič, ki je imel s strani producenta filma Praslovan plačano pot in bivanje, je pa tudi igral v Tartinijevem ključu in se zato priključil svetovni premieri našega filma. Prav tako Tanja Ribič,« je še izpostavil nepovabljeni režiser.
Komentar še čakamo
Za komentar o tem, kako to, da so zavodu Blade produkcija vsa sredstva nakazali lani – zadnji obrok je bil izplačan decembra -, film pa je bil zaključen maja letos, smo se obrnili tudi na Slovenski filmski center in direktorico Natašo Bučar, a odgovora še nismo prejeli, zato bomo njihovo pojasnilo objavili v drugem članku.
avtor besedila: Nataša Fajon