Vpis stavbe v kataster stavb – zakaj ga je potrebno narediti in kakšen je postopek?
Ljudje pogosto ne vedo, da je že po zakonu obvezno, da ima vsak lastnik nepremičnine urejen vpis stavbe v katastru stavb. Vpis je potreben:
– ko si lastite novogradnjo in želite pridobiti hišno številko ter električno energijo,
– če želite urediti lastništvo v zemljiški knjigi,
– ko želite stavbo razdeliti na več delov in
– če želite nepremičnino prodati, kupiti ali vzeti hipotekarni kredit.
Ko se odločite vpisati stavbo v kataster stavb, morate v zemljiški kataster najprej evidentirati določitev zemljišča pod stavbo, kar pomeni, da je potrebno vrisati stavbo v zemljiški kataster. Iz tega razloga se oba postopka opravita hkrati. Pri postopku vpisa stavbe v kataster stavb, se evidentira trenutno stanje objekta v naravi. Določi se dimenzija objekta, število nadstropij, višina terena, vhoda in slemena, število ter uporabnost prostorov in kvadratura notranjih prostorov. Na kratko – evidentirajo se vsi podatki o stavbah in delih stavb. Elaborat za vpis stavbe v kataster ter v primeru, ko zemljišče še ni evidentirano v zemljiškem katastru še elaborat določitve zemljišča pod stavbo, sta dokumenta, ki ju je potrebno predložiti ob vlogi za vpis stavbe v kataster stavb. Elabotara vam izdelajo pooblaščena geodetska podjetja.
Koliko boste za to odšteli je odvisno od tega, ali morate določiti tudi zemljišče pod stavbo ter od same površine stavbe in števila prostorov. Dodatno plačilo je potrebno tudi za določitev hišne številke. Cene za izdelavo elaborata za vpis stavbe v kataster stavb se gibljejo med 300 in 700 evri. Zahtevo za uvedbo postopka pa vložite na Geodetski upravi RS.
V postopku prodaje tudi sami strankam z veseljem svetujemo in organiziramo vpis v kataster, kar zagotovo omogoča bolj pregledno, lažjo in uspešno prodajo nepremičnine.
Branko Lončar
Obala nepremičnine d.o.o.
Obala 16, 6320 Portorož
Tel 05 674 10 30, Mob 041 35 22 00
info@obala-nepremicnine.si
Oglasno sporočilo.