Pobudo za izvzem hitre ceste Škofije-Koper iz vinjetnega sistema, ki sta jo pred meseci sprožila poslanka SD Meira Hot in poslanec italijanske narodne skupnosti Felice Ziza, so z okoli 8.000 podpisi v ponedeljek vložili v DZ, Hot pa je ministrico Alenko Bratušek pozvala, naj upošteva voljo ljudi, “ki dobesedno ne morejo do svojih domov”.
Z ministrstva za infrastrukturo so danes pojasnili, da za izvzem hitre ceste ni pravne podlage. Potem ko so pobudniki izpostavili, da je iz vinjetnega sistema izvzeta tudi hitra cesta Pesnica-Tezno, so na ministrstvu izpostavili bistvene razlike med cestama.
“Po izgradnji avtoceste je hitra cesta Pesnica-Tezno postala vzporedna cesta, ki za osebni promet ne predstavlja več funkcije daljinskega prometa, izgubila je povezovalno funkcijo in ohranila funkcijo lokalnega prometa Maribora z zaledjem,” so izpostavili na ministrstvu.
Skladno z uredbo o merilih za kategorizacijo javnih cest se morajo hitre ceste navezovati na avtoceste ali na cestne sisteme sosednjih držav in povezovati središča regionalnega pomena, so pojasnili. Uredba tudi določa, da se po zgraditvi avtoceste obstoječa državna cesta ali odsek te ceste, ki poteka vzporedno z novozgrajeno daljinsko cesto, prekategorizira med regionalne ceste. Za tovorna vozila v mednarodnem oz. daljinskem prometu pa bi zaradi vzporednosti s plačljivo avtocesto lahko pomenila možnost izogibanja plačilu, zato je ostala v Darsovem upravljanju kot cesta, plačljiva za tovorna vozila.
Hitra cesta med Škofijami in Dekani pa ima funkcijo daljinskega prometa in izpolnjuje vse pogoje za hitro cesto, zato je ni mogoče izvzeti iz sistema cestninjenja.
Izvzetje bi lahko povzročilo tudi plaz podobnih zahtev, kar bi na kocko postavilo finančno vzdržnost družbe Dars, so zapisali na ministrstvu in izpostavili, da Dars ni le upravljavec omrežja avtocest in hitrih cest, ampak skrbi tudi za njihovo vzdrževanje, gradnjo in razvoj.
“Upoštevaje navedeno in v povezavi z investicijami, ki jih družba Dars namenja v cestninske ceste, to pomeni, da mora cestninski sistem omogočati finančno vzdržnost družbe, kar ne pomeni le vzdrževalnih del na celotnem avtocestnem omrežju, temveč pomeni tudi zagotavljati sredstva za tretjo razvojno os, navezavo Koper-Dragonja in za vse projekte, ki so že v gradnji,” so sklenili na ministrstvu.